Gå til innhold

Dustinhome nekter å levere AMD 5600x til tilbudspris


CavemaNz

Anbefalte innlegg

Sjekket tilfeldig Prisguide.no forrige uke og kom over et tilbud på AMD Ryzen 5600x til 1019 kr stk. Andre nettbutikker tok 2090 kr for samme CPU.

Det var rett etter black week/cyber monday, så tenkte ikke videre over det sånt sett.

Det er en utgående prosessorserie erstattet av Ryzen 7000 serie. 

Bestilte 3 stk for å oppgradere pcene til ungene og min egen.

 

Det tar 2-3 dager så kommer denne mailen fra Dustin:

Hei!


Vi kontakter deg angående produkt 5011201937 AMD RYZEN 5 5600X 4.60GHZ 6 CORE | SKT AM4 35MB 65W PIB på bestillingen din. 

Da vi mottok din ordre hadde produktet dessverre en betydelig prisfeil. 
Vi har derfor ikke mulighet til å akseptere din ordre, men vil kunne tilby denne til kr 2028,-. 
Vi har dessverre ingen bekreftet estimert leveringsdato. 
 

Vennligst ta kontakt med oss ved å svare på denne eposten dersom du ønsker å gå videre med denne ordren. 
Dersom vi ikke hører fra deg innen syv dager vil ordren bli kansellert og eventuelt reservert beløp slippes.


Vi beklager på det sterkeste denne feilen.
 

Vennlig hilsen

Dustin

 

 

 

 

Hva kan jeg kreve her? Jeg vil ikke si at 1019 kr for en utgående CPU som andre selger for 2090 kr er en åpenbar prisfeil? Burde jeg skjønt at prisen ikke kunne være reell rundt black week tider?

Ryzen (002).JPG

Endret av CavemaNz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ble kjørt en sak om en bærbar til halv pris for 10 ellerno år siden. Da ble butikken dømt til å selge den til prisen oppgitt (i praksis betale erstatning for at kunden måtte kjøpe den dyrere et annet sted). Jeg tror du kan søke på tidligere saker. Jeg mener butikken var multicom.

 

50% rabatt er ikke nok til å si at det er "åpenbart feil", så du har en god sak. Men du må nok kjøre dekningskjøp mens du avventer behandling. Jeg tror behandlinssaker hos forbruker myndighetene er 2år nå... 😑

Endret av Axefjord
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...