Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Adr skrev (8 minutter siden):

Hei, 

jeg jobber som sykepleier og angrer på retningen jeg valgte. Nå er jeg veldig usikker på om å velge master i sykepleieledelse eller bachelor i programmering?

Dette er jo to vidt forskjellige retninger? Velg det du har motivasjon for, virker som den har forsvunnet fra helsevesenet. Men har du prøvd programmering? Vill råde deg å starte ett lite prosjekt å sjekke om du liker det.

Lenke til kommentar

Om du angrar på sjukepleiarvalget så er nok ikkje løysinga å spisse deg i det fagfeltet i håp om å få ein administrasjonsjobb. 

Eg forstår at du gjerne vil dra nytte av den bachelorgraden du alt har tatt, men då vil eg heller råde deg til å ta paralell utdanning som komplimenterer sjukepleiarutdanninga, eller søke på stillingar utanfor helsevesenet der du kan bruke sjukepleiarutdanninga i heilt andre roller. 

Vil du bli sjukepleiarleiar så bør du heller ta ny bachelorgrad i øk/adm eller liknande. 

Det er også mange relevante jobbar du kan søke på der utdanninga di likevel er nyttig. Til dømes innafor HMS arbeid, kursing og opplæring, osv.

Eg ville nok vært forsiktig med å hoppe rett over i programmering utan å vite sikkert om det er ein jobb du vil trivast i eller ikkje. Det kan være stor fare for at du om nokre år ha to heilt forskjellige bachelorgrader der du ikkje trives i nokon av jobbane. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Adr skrev (På 4.12.2022 den 7.48):

Jeg er mer teoretiskperson og glad i realfag. Sykepleier er mer fysiskyrke dessuten er det stor underbemanning som gjør at det er mye å gjøre og stress. I tillegg oppgavene blir mer og mer lik hjelpepleiere. 

Drømmejobben din er egentlig å gjøre arbeidsoppgaver med Ja/Nei svar på et kontor? Hva med bioingeniør eller kjemi? Det er tunge fag som virker å passe det du kan. Sykepleierbakgrunnen er også nyttig. Programmering og sykepleier lukter Helse-IKT, og det er ikke en jobb jeg unner noen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...