Gå til innhold

Telenor alltid wifi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

https://www.telenor.no/kundeservice/internett/modem-og-ruter/wifi-forsterker/ 

"En WiFi Forsterker fungerer som et bindeledd mellom din WiFi Ruter og området der du sliter med dårlig dekning. Den trenger ikke å kobles til med kabel - den kommuniserer trådløst med WiFi-ruteren.  Forsterkeren har også 2 ethernet-porter, slik at du kan koble til utstyr som krever kabel."

 

Lenke til kommentar
Zash skrev (13 timer siden):

https://www.telenor.no/kundeservice/internett/modem-og-ruter/wifi-forsterker/ 

"En WiFi Forsterker fungerer som et bindeledd mellom din WiFi Ruter og området der du sliter med dårlig dekning. Den trenger ikke å kobles til med kabel - den kommuniserer trådløst med WiFi-ruteren.  Forsterkeren har også 2 ethernet-porter, slik at du kan koble til utstyr som krever kabel."

 

Joda, og basert på den teksten der har den ikke kablet backhaul. Men føler noen ganger slike tekster er litt missvisende og mangelfulle, så det kan godt hende det skjuler seg en inngang på forsterkeren som kan brukes til det - kanskje en av de to portene de refererer til også. Tenkte kanskje noen her hadde erfaring med de :)

 

Marzo skrev (11 timer siden):

Er det rekkevidden som er problemet?

Ja. Det blir fire etg i et hus med to piper/mur, så det holder ikke med kun ett wifi-punkt.

Lenke til kommentar

Kan bruke ethernet som backhaul på disse (noe jeg gjør).

Hadde tidligere Google WiFi. Der var jeg avhengig av alle tre enhetene for god dekning. Med Telenor-løsningen klarer jeg meg med ruter + 1 stk. forsterker, og har i tillegg bedre ytelse også når jeg brukte wifi som backhaul.

Endret av NULL
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
NULL skrev (På 24.11.2022 den 11.03):

Kan bruke ethernet som backhaul på disse (noe jeg gjør).

Hadde tidligere Google WiFi. Der var jeg avhengig av alle tre enhetene for god dekning. Med Telenor-løsningen klarer jeg meg med ruter + 1 stk. forsterker, og har i tillegg bedre ytelse også når jeg brukte wifi som backhaul.

Måtte du gjøre noe spesielt for å få forsterkerne til å bruke ethernet istedet for wifi som backhaul?
Jeg har fått forsterkere, men får ikke "tvunget" de til å bruke ethernet. Har satt de så langt fra hverandre at de ikke har trådløsdekning, men de nekter fortsatt å bruke ethernet :(
Forsterkerne har to lan-porter, spiller det noen rolle hvilken som brukes?

Lenke til kommentar
3 hours ago, schkaidaiv said:

Måtte du gjøre noe spesielt for å få forsterkerne til å bruke ethernet istedet for wifi som backhaul?
Jeg har fått forsterkere, men får ikke "tvunget" de til å bruke ethernet. Har satt de så langt fra hverandre at de ikke har trådløsdekning, men de nekter fortsatt å bruke ethernet :(
Forsterkerne har to lan-porter, spiller det noen rolle hvilken som brukes?

Nope. Gjorde vel ikke annet enn å sette i ethernet-kabelen og omstarte forsterkeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...