Gå til innhold

Hjelp til valg av smartklokke/treningsklokke


Anbefalte innlegg

Som tittelen sier: jeg trenger litt innspill.

Vil gjerne ha både smartklokkefunksjonaliteter (betale med klokke osv) og helse/treningsfunksjonaliteter (pulsmåler, skritt/trappetrinn/søvnmåler osv). Trenger ikke lagring av musikk, sjelden jeg bruker ørepropper når jeg er ute og har stort sett mobilen i bagen når jeg er på treningssenteret. Jeg jogger/går en del ute når det ikke er kaldt, trener på treningssenter 2-3 ganger i uka så det er en fordel med forskjellige treningsmodus. Bruker klokka hele dagen, går til og fra jobb, jevnt aktivitetsnivå.

Det vanskeligste er å finne en som sitter godt på et ganske smalt håndledd! Målebåndet sier 16 cm omkrets når det sitter passe løst. Må kunne skjules under hanske på jobb både for å unngå riper i klokka og pga jobben, så et lite og nett design vil være å foretrekke. Liker firkantete skjermer bedre enn runde, gjerne touch-skjerm.

Har nå Fitbit Charge 4 som har fungert greit frem til den nå har begynt å slite med GPS.

De jeg har sett på:

Fitbit Sense 2 (fordelen vil være at jeg ikke mister loggen jeg har opparbeidet meg med charge mtp målinger/vektnedgang/ treningsfremgang osv, medium batteritid trekker ned)

Apple Watch SE 2022 (batteritid stort minus, fordelen er at den snakker perfekt med mobilen og er en god smartklokke)

Garmin Venu SQ2

Muligens nye Polar Ignite 3?

Andre forslag? 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt Venu2, den runde typen i ca 18 mnd nå, og er fornøyd med den.  Lader stort sett på ons/tors og søndager. Men kommer an på hvor mye jeg er ute og løper og bruker gps'n. 

Liket att det også har timer for Tabata som jeg trener endel. Pluss alt mulig annet selvfølgelig. 

På Connect appen er det også masse utfordringer du kan være med på og få erfarings poeng for og gå opp i rank.🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Av disse ville jeg valgt Venu SQ2, som oppfyller alle dine ønsker. Sjekk at du har bankkort som støtter Garmin Pay, ev kan du bruke Curve. Apple Watch er smartere, men må lades oftere, og vil ikke være brukbar dersom du skulle bytte fra iPhone til Android. 

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...