Gå til innhold

Tips til å gjemme ledningen på veggmontert TV


Anbefalte innlegg

Nå som The Frame 65 har falt i pris tenker vi å kjøpe den. Den har jo en sånn One Connect boks, så det blir bare en ledning å tenke på fra TV-benken og opp til TV-en. Det hadde likevel vært fint å kunne gjemme den inni veggen, men hvordan i all verden skal jeg gjør det sånn rent praktisk? Jeg regner med det er både isolasjon og en horisontal stender i veggen som vil være i veien.

Tips? Eller må jeg bare leve med den ene ledningen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Reign skrev (2 minutter siden):

Nå som The Frame 65 har falt i pris tenker vi å kjøpe den. Den har jo en sånn One Connect boks, så det blir bare en ledning å tenke på fra TV-benken og opp til TV-en. Det hadde likevel vært fint å kunne gjemme den inni veggen, men hvordan i all verden skal jeg gjør det sånn rent praktisk? Jeg regner med det er både isolasjon og en horisontal stender i veggen som vil være i veien.

Tips? Eller må jeg bare leve med den ene ledningen?

Kanskje ikke det du er ute etter, men vi har bare satt på en kabelskjuler på veggen. Så mellom TV-benken og TV er det en list. Det er ikke samme som skjult i veggen, men helt annet enn ledninger. 

Lenke til kommentar
Revie skrev (27 minutter siden):

Kanskje ikke det du er ute etter, men vi har bare satt på en kabelskjuler på veggen. Så mellom TV-benken og TV er det en list. Det er ikke samme som skjult i veggen, men helt annet enn ledninger. 

Takk for tips, men siden det bare er snakk om en enkelt ledning pga One Connect-boksen, tenker jeg at en kabelskjuler ikke blir en reell forskjell.

Lenke til kommentar
Reign skrev (8 minutter siden):

Takk for tips, men siden det bare er snakk om en enkelt ledning pga One Connect-boksen, tenker jeg at en kabelskjuler ikke blir en reell forskjell.

Nei da, det blir jo øyet som ser. Vi har to ledninger og jeg syns det er vesentlig forskjell i estetikk, men det blir individuelt selvsagt.

Lykke til 🙂

Lenke til kommentar
Revie skrev (4 timer siden):

Nei da, det blir jo øyet som ser. Vi har to ledninger og jeg syns det er vesentlig forskjell i estetikk, men det blir individuelt selvsagt.

Lykke til 🙂

Ja, hvis man har to ledninger skjønner jeg greia, men som sagt så vil det aldri bli mer enn en ledning med One Connect boks.

Lenke til kommentar

Man får sånne vegguttak for montering av kabler inni vegg, altså en slik sak som dekker hullet i veggen med en skrå uttav hullet på en måte, borrer hull oppe og ett hull nede ved One connect boksen, ideelt er det jo å ha kanal inne i veggen også, men da må nok hele veggen bort først.

Bildet er bare ett eksempel, jeg har også sett runde slike.

8f8ffc8db5ad41f1b969cb7383e953c8.jpg.8e8f229b44a69469daff1b5a61f063fb.jpg

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...