Gå til innhold

Hvordan er det å flytte til Filipinene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørsmålet var vel ikke til meg, som aldri har jobbet i Filippinene, men jeg har jobbet i Norge og feriert periodevis på Filippinene over en periode på ca 15 år. Det blir jo noen inn og utreiser. Det generelle og litt "ulne" svaret det er at når man følger de reglene som gjelder, og "snakker fint" med imigration på Filippinene, så ordner det seg alltid. I motsetning til for eksempel Thailand, der det er nokså firkantede regler med få unntak.

Hvis jeg skulle vurdere å bo på Filippinene så ville jeg nok først ha reist ned og sett hvordan jeg likte meg. "Filippinene" er nok også en del forskjellig alt etter hvilken del av Filippinene man befinner seg. Rent personlig så liker jeg meg ikke noe særlig i Manila. Cebu er sånn "delvis OK" mens mange litt midre byer er "meget OK". (Men det er nå min smak.)  

Endret av arne22
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Ser at de fortsatt krever sertifikat for vaksine. Var der nede i sommer og hadde litt problemer med at jeg hadde det vanlige EU sertifkatet. Det var ikke godt nok. Man skulle ha "den gule boka" fra WHO. Det går imideltid rykter om at de holder på å ta vekk hele vaksinekravet. I sommer så var det obligatorisk å ha på seg mundbind på butikker og slikt. Glemte det hele tiden, og satt til slutt med et stort lager med nyinkjøpte mundbind.

https://www.philippineairlines.com/en/covid-information-hub/covid-requirements/arriving-in-the-philippines/arrival-guide-for-fully-vaccinated-travelers

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...