Gå til innhold

Tips til programmering og grafikk til spill


Anbefalte innlegg

Heisann!

Har en idé til et slags retrospill, men kan hverken programmere eller grafikkdesign. Har derimot veldig lyst å lære dette, og ser på dette prosjektet som en skikkelig "gulrot" for å lære! Skjønner at jeg må begynne med "snake" osv. Men dette spillet er det langsiktige målet for å si det sånn.

Dumt spørsmål kanskje, men hva skal til for å designe og programmere et spill med slikt utseende:

Hvilke programvarer osv.215962097_Screenshot_20221026-181917_SamsungInternet.thumb.jpg.49b02a21443fde05d45fd56c98253897.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er selv hobbyutvikler ved siden av jobb og jeg programmerer i Python med Pygame modul. I Pygame så får du lagd spill som ligner veldig på det spillet på bildet.

 

Jeg tenker at det er verdt å sjekke ut.

 

Alternativt kan du bruke C# med Unity, men jeg har inntrykk av at dette er hakket vanskeligere å sette seg inn i. Særlig hvis du er helt ny på feltet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Deechon said:

Jeg er selv hobbyutvikler ved siden av jobb og jeg programmerer i Python med Pygame modul. I Pygame så får du lagd spill som ligner veldig på det spillet på bildet.

 

Jeg tenker at det er verdt å sjekke ut.

 

Alternativt kan du bruke C# med Unity, men jeg har inntrykk av at dette er hakket vanskeligere å sette seg inn i. Særlig hvis du er helt ny på feltet.

Har faktisk lasta ned Python og kikka litt på pygame! Er vel det som blir anbefalt for nybegynnere!

Lager du figurene og grafikken selv, eller er de ferdiglaga på en måte?

Kult st du er hobbyutvikler! Kan du tjene noe på det?🤑

Lenke til kommentar
UndrendeType skrev (15 minutter siden):

Har faktisk lasta ned Python og kikka litt på pygame! Er vel det som blir anbefalt for nybegynnere!

Lager du figurene og grafikken selv, eller er de ferdiglaga på en måte?

Kult st du er hobbyutvikler! Kan du tjene noe på det?🤑