Gå til innhold

Master i maskiningeniør. Jobbsøking?


Anbefalte innlegg

Dama fullfører snart en mastergrad i maskiningeniørfaget. Hun snakker engelsk, tysk og spansk og er 30+.

Når er vi usikre på om vi skal satse på jobb i Tyskland eller her i Norge. Siden hu allerede snakker tysk, kjenner Tyskland og bor der nå - er det den enkleste veien. Men rent arbeidsmessig, så tror jeg det er mer komfortabelt å jobbe i Norge. Det går bedre lønn og kanskje flere muligheter? 

Jeg står litt på midten. Siden jeg er norsk, er det kanskje logisk å overtale henne til å komme til Norge. Men jeg ønsker ikke å legge noen føringer basert på min bakgrunn. Det må først å fremst bli hennes valg. 

Uansett. Forslag på arbeidssteder hu kan søke jobb hos her i Norge? Dersom hun selv ønsker å gjøre det vel å merke. 

Siden vi er nokså internasjonale av oss, er det en fordel om det ikke er alt for langt unna en middels stor flyplass. Og heller ikke alt for langt nordover pga klimanet. Jeg vet hun ikke ønsker å jobbe innen olje og energi. Men at produktutvikling er mer interessant. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hydro. Tilstede både i Norge og i Tyskland. Ellers også de andre selskapene i metallindustrien: Elkem, Boliden, etc. Ren produktutvikling: Det finnes en hel haug med selskaper innen maritim sektor, forsvar, mm. Bare søk på Finn, så finner man i bøtter og spann med stillinger som passer for en Mech. Eng.

Endret av APZ171RW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...