Gå til innhold

Jumpsuit/termosuit/o.l. anbefaling etter bading utendørs?


Anbefalte innlegg

Hei

Eg har lyst å prøve bading utenom sommersesongen, men det som stopper meg, er å komme kald opp fra vannet, famle med et håndkle for å tørke meg, ta på klær mens en kanskje skjelver, for så å gå 10min hjem igjen. 

Finnes det en slags kjeledress-termosuit etc, som fungerer litt som et håndkle og? Som en hiver på seg, absorberer vann, og holder deg noe lunde varm til du er hjemme, og kan henge den opp og tørke uten at den lukter ræv etter et par ganger? Eg kan kanskje tørke det verste, og ta av badeshortsen selvsagt, men eg vil nok være klam før eg går inni. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å prøve i nærheten av en badstu eller et spa, så kan du gå direkte dit? 

https://www.dagsavisen.no/fremtiden/nyheter/2021/02/27/linda-isbader-to-dager-i-uka-her-er-hennes-beste-tips/

Det anbefales å ha på votter og tykke sokker under badingen, og trolig badebukse. Skal dette tas av igjen og undertøy tas på, kan det bli mye plundring. En mulighet er å sløyfe undertøy etterpå, og heller pakke seg inn i termoteppe og vinterdress, med innsydde mikrofiberhåndklær. Kan også legge varmeflaske på overkroppen (overalt egentlig, men brystkassen er det mest tilgjengelige stedet under hjemreisen).  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...