Gå til innhold

Hva gjør WoW bra i dag?


Anbefalte innlegg

Jeg har spilt mange MMOs opp gjennom årene. De to som skiller seg klart ut for meg når det kommer til kvalitet er ESO og FFXIV. Det betyr ikke at det ikke er mange andre MMO jeg kan kose meg med, men at de to for meg, kvalitetsmessig, stiller i en annen klasse enn de andre spillene jeg har vært borti.

Jeg har spilt litt WoW siste årene. Mest siden jeg aldri har spilt det før og jeg er interessert i hvorfor det er så hypet. Jeg er ikke superimponert så langt, men har bare kommet til dungeon nr to i spillet.

Så det jeg lurer på - hva gjør WoW bra i dag? Jeg tenker da ikke på nostalgiverdien for spillere som returnerer eller har spilt det lenge. Men hvis noen skulle spilt sin første MMO i dag - hvorfor skulle de valgt WoW?
 

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har vel ikke kommet så mye som konkurrere med WoW sånn egentlig, selv om f. eks FF som du nevner også er veldig bra.

Jeg tror det er flere grunner til at WoW holder seg i live (både retail og classic). Hovedårsaken er så klart at det er så "etablert". Alle kjenner til det, fryktelig mange har spilt det og communitiet lever fremdeles. Ellers har WoW (som f. eks hearthstone) alltid hatt en genial approach, nemlig lett å lære - vanskelig å mestre. Det er hinsides enkelt å komme inn i, men man må virkelig investere tid om man ønsker å være top performer på en eller annen realm. 

Ellers er Warcraft-varemerket veldig godt kjent fra tidligere, gjennom f. eks Warcraft 3 som var særdeles populært. Det at spillerne relaterer til og liker verdenen har mye å si i et mmo. 

Lenke til kommentar

Folk flest er vanedyr.

 

Det er veldig behagelig å bare fortsette å spille det samme greiene du har spilt i årevis, spesielt når du har venner og bekjente både på nettet og i det virkelige liv som fortsatt holder på.

 

Men samtidig så tror jeg ikke wow gjør det så bra som man kanskje skulle tro, særlig i den yngste aldergruppen (bare min teori)

 

Hadde jeg vært 10-11 år nå, så hadde jeg helt ikke sikkert ikke spilt wow.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...