Gå til innhold

Trenger ny 8pin til 8 (6+2) pin PCIE kabel


Anbefalte innlegg

Hei, 

Noen som har peiling på hvor jeg kan finne en 8 pin til 8 pin (6+2) til modulær PSU?
Skulle sette opp ny pc med gammel PSU til broren min, da vi kom til å koble opp skjermkortet så oppdaget vi at pin på den ene PCIE kontakten var ødelagt, men er jo nesten umulig og finne en ny  male- male kontakt.. bare extentions.. noen som vet hvor jeg kan finne en ? som ikke tar 2 mnder å skaffe (aliexpress f,eks)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...

Hvis du har en annen størmforsyning hvor du kan kappe av ledninger og kontakt. Så kan jo klippe av eksisterende plugg med litt kabel og skjøte inn kontakten som er i orden. gjerne lodde koblingene for skikkelig kontakt (med krymp utenpå da selfølgelig) .

Har gjort dette selv da jeg måtte forlenge kablene på en psu jeg hadde, da 12v til cpu ble for kort i et maxitower. Fungerte gull det i mange år.

 

Er det pluggen som er ødelagt eller er det kabelen som går inn i pluggen som er kaputt.

Dersom det er plugg så må det vel gå å dytte ut disse ledningene (dem har vel en mothake som kan bøyes).

Plugg finner en fra en kassert psu/PC. Kan jo høre med Elkjøp/Power om en kan få ta en kikk på elektroavfallet, og hva du er på jakt etter.....si at det er bra for miljøet med gjenbruk :)

Endret av dopus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...