Gå til innhold

9800XT vmod


Clone baby

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

anbefaler deg ikke å utføre voltmodden hvis du ikke er stå på hånden.. og hvis det kommer loddetinn steder det ikke skal.. så for guds skyld IKKE putt kortet inn i maskinen og sjekk om det fungerer (da går det 99% sikkert til ******). få da tak i en loddetinn suger.. ok?

Lenke til kommentar
Vel, hvor mye ytelses økning er det snakk om da?

 

Liten vits i å starte å lodde på et kort til 4300 kroner hvis du får bare noen få 3Dmarks i økning, kortet er da kraftig nok som det er. Du mister jo også garantien på kortet.

Ja , det stemmer nokk det. Frister lite nå som jeg har hørt att det er stor sjangse for at det vil gå til he*** , men jeg takker alle som har hjelpet meg :yes:

Lenke til kommentar

Når vi er inne på temaet.. hva tyder på at kortet trenger mer volt?

Artifacts?

 

Plages med å få mer ytelse av mitt PowerColor 9800PRO, og jeg vet det har mer å hente. Får bare artifacts.. Vanntemp er rundt 7c, så det er ikke det som er problemet. vAGP er på 1,7v osv. Vurderer VGPU + VDDR mod.

Lenke til kommentar
Når vi er inne på temaet.. hva tyder på at kortet trenger mer volt?

Artifacts?

 

Plages med å få mer ytelse av mitt PowerColor 9800PRO, og jeg vet det har mer å hente. Får bare artifacts.. Vanntemp er rundt 7c, så det er ikke det som er problemet. vAGP er på 1,7v osv. Vurderer VGPU + VDDR mod.

trenger nok litt mer volt ja.. hvor langt har du klokket kortet?

Lenke til kommentar
Hvilke potmeter anbefales og bruke på voltmod..har en fin guid som jeg snart skal utføre på mitt 9500pro.

Noen som kan gi meg en link til noe jeg kan bruke?

bruk noen 10 eller 5 K ohm potmetere.. helst 10K.

Takker..Skal heller komme tilbake med info om det ble vellykket eller ikke og resultater før og etter mod.

Endret av clinton
Lenke til kommentar
Ja det som er meningen med potmeteret. Ingen vits å före kortet med 30 volt hele tiden :)

 

Var den typen Jeg brukte til volt modding. Men som jeg har fått med meg bør det brukes 20 KOhm på minne modden. Eller kanskje dette ikke gjelder på 9800?

hvis jeg bruker 10 ohm på GPU..vil det være farlig og skru potmeteret helt opp da?

Lenke til kommentar

Ah. 9500 kort du skal modde jo :)

 

Kan hende du finner mer om volt mengder og slikt på http://www.xtremesystems.org/ forumet.

 

Hvor mye du kan före kortet med kommer an på kjølingen. Har vann og kjørte med 1.91 i en time eller to på ett 9700pro. Og kjøre 1.75 til vanlig. 1.5 er standard. Brenne det opp tidligere. Sikkert :)

 

 

Edit: Skrive feil og div.

Endret av Veritas_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...