Gå til innhold

9800XT vmod


Clone baby

Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger litt hjelp.

 

Jeg tenker på og volt modde mitt 9800xt kort men sliter litt med guider...

 

Ok, det første bilde viser hvordan man skal utføre en volt mod på både gpu og memory.

Men det jeg lurer på med dette bilde er, er dette alt jeg trenger og gjøre, og hva skal på de 2 påkoblings greiene?

126-2616_IMG.JPG

 

På bilde nr2 så ser du att det er blitt loddet på to nye ledninger helt til ventre og helt til høgre, hvorfor, og igjen , hva skal på de 3 påkoblings greiene?

site1505.jpg

 

Bilde nr3 er en bedre forklart måte, enn bilde nr2. Der kalles de 2 extra lodde pungtene helt til høgre og helt til venstre VGPU reading point og DDR reading point. Hva skal de ledningene jeg har loddet på de brukes til?

Klikk her for og se stort bilde!

9800xtsmall.JPG

 

Kan ikke dere forklare meg på en mer utført måte på hvordan jeg skal gå frem for og utføre en slik Vmod?

 

og hva gjør en Vmod? hvor mye extra klokking får jeg?

 

OG hva er skjangsen for at korte vil gå til ATI heaven?

 

Mvh Clone baby

Endret av Clone baby
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en liten bom lodding og jeg vil tippe at kortet ditt passer best på veggen.

ved å volt modde skjermkortet ditt >kan< du få mer ytesle av det.

tenk deg, klokking av prosessoren uten å sette opp volten, det er som å overklokke et skjermkort. vmod blir noenlunde det samme som å sette opp volten på cpu. jeg er ikke den store skjermkort klokkeren, (det var artifacts på radeon kortet mitt da jeg fikk det :thumbdown: ) og jeg har enda ikke fått nytt kort, så den eksakte ytelses økningen vet jeg ikke, men litt mer vil du sikkert kunne tyne ut av det.

Lenke til kommentar
en liten bom lodding og jeg vil tippe at kortet ditt passer best på veggen.

ved å volt modde skjermkortet ditt >kan< du få mer ytesle av det.

tenk deg, klokking av prosessoren uten å sette opp volten, det er som å overklokke et skjermkort. vmod blir noenlunde det samme som å sette opp volten på cpu. jeg er ikke den store skjermkort klokkeren, (det var artifacts på radeon kortet mitt da jeg fikk det  :thumbdown: ) og jeg har enda ikke fått nytt kort, så den eksakte ytelses økningen vet jeg ikke, men litt mer vil du sikkert kunne tyne ut av det.

Takker :thumbup:

Endret av Clone baby
Lenke til kommentar
Den forsto ikke jeg mye av  :ermm:

Det er to målepunkter for vgpu, to for vmem. For å måle verdien du er ute etter måler du de to respektive punktene med multimeteret ditt.

Jeg fant ut det med gpu målingen, det var måle mellom - VGPU reading point - og Den lille brikken med - D3 - markert ovenfor?

 

Men det med DDR reading point, er det fra - DDR reading point - til - Ground - ?

Lenke til kommentar
Har ennå ikke fått forklart det med de 3 påkoblings greiene, de som er på enden av ledningene   :ermm:

det er bare for at det skal være lettere å ta ut og inn kortet etter at vMod'en er ferdig

Ja, men hva skal på de`?

du kan i de 3 pins kontaktene putte potmeteret..

 

jeg har selv gjort 9800pro mod.. er ikke den helt lik? har nå fjernet den, men tok noen bilder.. kan prøve å grave de opp igjen.

 

har ingen veldig nær bilder.. blir bare utydelig da..

 

http://home.no/torsteinen/Ftp/Div%20bilder...vmods%20008.jpg

http://home.no/torsteinen/Ftp/Div%20bilder...vmods%20012.jpg

http://home.no/torsteinen/Ftp/Div%20bilder/vmods%20013.jpg

Endret av dp
Lenke til kommentar
Har ennå ikke fått forklart det med de 3 påkoblings greiene, de som er på enden av ledningene   :ermm:

det er bare for at det skal være lettere å ta ut og inn kortet etter at vMod'en er ferdig

Ja, men hva skal på de`?

du kan i de 3 pins kontaktene putte potmeteret..

 

jeg har selv gjort 9800pro mod.. er ikke den helt lik? har nå fjernet den, men tok noen bilder.. kan prøve å grave de opp igjen.

ehh, men ka skal det være godt for og lodde på slike ledninger som ikke går noen steder da? de er jo ikke tilkoblet til noe på de bildene. kossen i helvet*e blir dette en Vmod da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...