Gå til innhold

Valg av smartklokke


Anbefalte innlegg

Hei:)

Veldig lite spennende tittel, jeg vet.

- Jeg har lyst på en smartklokke med mulighet for å koble opp spotify til(helst offline så jeg kan ta med kun klokke og ørepropper)

- Jeg har lyst til å kunne betale med klokken.

- Hadde vært mosomt med rimelig nøyaktig pulsmåler/skritteller(jeg hopper med hoppetau, og vil vite antall:D )

- Ellers ønsker jeg at utseende skal være litt tøft.

Ønsker som alle å betale minst mulig. Jeg løper ikke. Jeg trener styrke, hoppetau og sykkel er mine kardiofavoritter.

Kan noen med denen informasjonen hjelpe meg å velge en klokke. (har to modeller jeg har sett ut, men velger å høre om noen andre har noe annt jeg ikek har funnet først:) )

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar😀👍

Kan nå innrømme at det var Garmin 255 music og Garmin Venus 2(plus) som var de 2/3 aktuelle modellene.

Noen som kanskje er i samme båt? Virker som 255 er mer rettet mot de som løper(jeg hater løping, men skulle ønske jeg likte det, og håper det kan skje i fremtiden😂), men at det er en bedre klokke?

Og at venue 2 er mer rettet mot dagligdagsbruk, og derfor er "dårlig" på treningsdelen?

Er litt for og imot på begge føler jeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Venu 2 Plus gir det meste, men ikke avansert trenings- og restitusjonsanalyse.

Jeg har skrevet tester av alle disse klokkene, men antageligvis så lange at du ikke orker å lese de☺️.

Denne saken forklare litt forskjellen på Venu og Forerunner. https://pulssonen.no/artikler/garmin-vivoactive-4-vs-garmin-venu-2-plus-vs-garmin-forerunner-245-music/

Her er tester av Venu 2 Plus og Forerunner 255 Music.

https://pulssonen.no/artikler/garmin-venu-2-plus-test/

https://pulssonen.no/artikler/garmin-forerunner-255-music-test/

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenk på om du vil ha AMOLED eller MFT-skjerm, og om touchskjerm er viktig for deg. Hvis den skal brukes primært som smartklokke, vil jeg anbefale firkantet touchskjerm med AMOLED. Hvis treningsklokke er det primære bruksområdet vil jeg anbefale MFT og knapper. Gjerne touch her også, men da snakker vi Fenix 7.

Sjekk den nye modellen av Garmin Venu SQ 2. Større skjerm enn den gamle modellen, masse nye funksjoner, og alle funksjonene du spør etter er støttet. Alle som ser den tror det er en Apple Watch (så får du selv vurdere om det er + eller -). Les testene hos DC Rainmaker, de er bedre enn alle andre tester jeg leser.

Endret av zanta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
zanta skrev (1 time siden):

Tenk på om du vil ha AMOLED eller MFT-skjerm, og om touchskjerm er viktig for deg. Hvis den skal brukes primært som smartklokke, vil jeg anbefale firkantet touchskjerm med AMOLED. Hvis treningsklokke er det primære bruksområdet vil jeg anbefale MFT og knapper. Gjerne touch her også, men da snakker vi Fenix 7.

Sjekk den nye modellen av Garmin Venu SQ 2. Større skjerm enn den gamle modellen, masse nye funksjoner, og alle funksjonene du spør etter er støttet. Alle som ser den tror det er en Apple Watch (så får du selv vurdere om det er + eller -). Les testene hos DC Rainmaker, de er bedre enn alle andre tester jeg leser.

Den så veldig fin ut den. Usikker på hva som gjør den bedre enn venu 2(+). Du sier jeg burde valgt meg en firkantet klokke, og jeg må innrømme at det irriterte meg at jeg ikke kunen få en klokke som lignet apple watch, men nå da jeg fikk muligheten var jeg ikke sikker lengre:D

Synews prisen blir for lik venu 2. Men du mener firkantet vikelig er bedre ?

 

Lenke til kommentar
rakk1 skrev (27 minutter siden):

Synews prisen blir for lik venu 2. Men du mener firkantet vikelig er bedre ?

Hva jeg mener gjelder jo meg, ikke deg. Hvis smartklokkefunksjonaliteten er viktig, er firkantet skjerm mest egnet til å vise tekst (ellers ville ikke Apple kun levert klokker med firkantet skjerm). Jeg mener også at dersom klokken er satt opp som treningsklokke med 4-5 datafelter i samme skjermvisning, er firkantet mest egnet. Hvis du vil ha en klokke som ser ut som en klokke, velger du selvsagt en som er rund.

Lenke til kommentar
zanta skrev (12 minutter siden):

Hva jeg mener gjelder jo meg, ikke deg. Hvis smartklokkefunksjonaliteten er viktig, er firkantet skjerm mest egnet til å vise tekst (ellers ville ikke Apple kun levert klokker med firkantet skjerm). Jeg mener også at dersom klokken er satt opp som treningsklokke med 4-5 datafelter i samme skjermvisning, er firkantet mest egnet. Hvis du vil ha en klokke som ser ut som en klokke, velger du selvsagt en som er rund.

Ja det skjønner jeg, men var likevel interessert i din mening om saken😁

Takk for svaret. Fikk forklaringen jeg ville ha👍

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...