Gå til innhold

Volte (Telenor) Asus og Motorola


poffer

Anbefalte innlegg

Hei.

Noen som vet om volte (Telenor) fungerer på feks Asus zenfone 9 og Motorola Edge 30 pro?

Tidligere så hadde Telenor ei liste over støttede telefoner, men nå finner jeg ingenting om dette - annet enn en link til telefoner som har volte i butikken deres.

-Eller er det nå blitt slik at samtlige telefoner med volte nå fungerer?

Endret av poffer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min Zenfone 9 har Fjordkraft (Telenor) på SIM1 og Ice (Teila/Ice) på SIM2, og der så statusraden slik ut nettopp:

2055134219_StatusradAZF9.jpg.297f955dd0e7c0cefd14ed7fd8fdbf6b.jpg

Jeg vet at VoLTE er aktivert i innstillingene, men jeg vet ikke om ikonene på statusraden bare reflekterer innstillingsvalg, eller om ikonene betyr at VoLTE faktisk virker sammen med operatørnett. Hvordan kan jeg være sikker på at VoLTE faktisk virker, egentlig :hmm:

Lenke til kommentar
a_aa skrev (1 time siden):

Min Zenfone 9 har Fjordkraft (Telenor) på SIM1 og Ice (Teila/Ice) på SIM2, og der så statusraden slik ut nettopp:

2055134219_StatusradAZF9.jpg.297f955dd0e7c0cefd14ed7fd8fdbf6b.jpg

Jeg vet at VoLTE er aktivert i innstillingene, men jeg vet ikke om ikonene på statusraden bare reflekterer innstillingsvalg, eller om ikonene betyr at VoLTE faktisk virker sammen med operatørnett. Hvordan kan jeg være sikker på at VoLTE faktisk virker, egentlig :hmm:

Ser ut til at Ice har støtte for volte på både Asus og Motorola telefoner. Tror det fungerer hos deg siden du har symbol for dette på displayet.

Du kan teste dette ut ved at du under en pågående samtale (via høytaler) samtidig forsøker å feks surfe på nettet, eller sende ei fil eller et bilde. 

Dette er ikke lenger mulig på min gamle OnePlus 6, pga at 3G nettverket er avviklet og fordi den er såpass gammel at den nok ikke inngår i avtalen om volte som Telenor nå har med OnePlus.

Lenke til kommentar
poffer skrev (På 6.9.2022 den 18.23):

Du kan teste dette ut ved at du under en pågående samtale (via høytaler) samtidig forsøker å feks surfe på nettet, eller sende ei fil eller et bilde. 

Er ikke sikker på om den testen har noe for seg sånn som jeg har satt opp telefonen. Alle datatjenester går på SIM2 ("Ice Data Frihet" ;)), mens alt annet går på SIM1. Eneste unntak er dersom samtale på SIM1 er som VoLTE, da brukes datatjenester fra Fjordkraft/Telenor i stedet for Ice/Telia.

Screenshot_20220906-190248_Telephony_Service.thumb.png.fcedc5b22d7f697321b6746ea8673f17.png

Men jeg kan alltids prøve senere, og se hva som skjer :) 

Edit: Testet nettopp å surfe (med hyppig oppdatering av sidene) samtidig med samtale - null problem :thumbup: Men er som sagt ikke sikker på hva det betyr mhp VoLTE, mulig at mine SIM-innstillinger har betydning.

Endret av a_aa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...