Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg så noe ikke ment for mine øyne


Gjest 18423...c42

Anbefalte innlegg

Gjest 18423...c42

Jeg er et styremedlem i et styre som består av 20 medlemmer. Jeg er ikke vara, men leder tar seg friheten til å ringe meg nå og da for å be om mine synspunkter. Dette gjøres vi sosiale medier. For noen dager siden hadde vi en slik samtale mens h*n delte skjerm, På en eller annen måte har h*n klart å styre skjermen over på et dokument som definitivt ikke var ment til meg. Skjermen var en samtale mellom h*n og en annen leder i et samarbeidende styre, der temaet var meg. Her så jeg det som så ut til at de bygger en sak mot meg. Da jeg så punktene min leder sendte til den andre så jeg at disse punktene ikke stemmer med virkeligheten, og at dersom den andre lederen sluker dette rått kan det få større konsekvenser for meg.

Det er to punkter der som baserer seg på antakelser, og disse to kan motbevises. Den tredje saken gjelder et punkt som i mine øyne er en ikke-sak, og kan løses lett om de bare tar kontakt med meg. 

Mitt spørsmål nå er hva i alle dager jeg skal gjøre? Jeg har sett noe som ikke var ment for meg, men som handlet om meg og som kan svekke meg. 

Takker for svar. 

Anonymous poster hash: 18423...c42

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer helt an på hva slags type sak de "bygger", hva disse tre punktene konkret er, hva slags organisasjoner dette er, hvilke konsekvenser du frykter, hva som er mulig motivasjon, og hva slags personer de to styrelederne er. 

Hvis du vil forhindre at dette kommer til styreleder #2 må du ta det opp med styreleder #1, det er det nok ingen vei unna. 

Lenke til kommentar
Gjest 18423...c42 skrev (9 timer siden):

Jeg er et styremedlem i et styre som består av 20 medlemmer. Jeg er ikke vara, men leder tar seg friheten til å ringe meg nå og da for å be om mine synspunkter. Dette gjøres vi sosiale medier. For noen dager siden hadde vi en slik samtale mens h*n delte skjerm, På en eller annen måte har h*n klart å styre skjermen over på et dokument som definitivt ikke var ment til meg. Skjermen var en samtale mellom h*n og en annen leder i et samarbeidende styre, der temaet var meg. Her så jeg det som så ut til at de bygger en sak mot meg. Da jeg så punktene min leder sendte til den andre så jeg at disse punktene ikke stemmer med virkeligheten, og at dersom den andre lederen sluker dette rått kan det få større konsekvenser for meg.

Det er to punkter der som baserer seg på antakelser, og disse to kan motbevises. Den tredje saken gjelder et punkt som i mine øyne er en ikke-sak, og kan løses lett om de bare tar kontakt med meg. 

Mitt spørsmål nå er hva i alle dager jeg skal gjøre? Jeg har sett noe som ikke var ment for meg, men som handlet om meg og som kan svekke meg. 

Takker for svar. 

Anonymous poster hash: 18423...c42

Skulle det stå at du er vara? Hvis du er et normalt styremedlem så er det vel gjerne ikke så unormalt at styrelederen snakker med deg.

Som krikkert er inne på - din reaksjon avhenger av omstendighetene rundt dette.

Hvis "større konsekvenser" f.eks. vil si at du blir kastet ut av et idrettslag og får ryktet ødelagt, så tror jeg at jeg ville ha sendt en e-post til din styreleder der du forklarer at du ikke kunne unngå å se samtalen mellom h*n og den andre styrelederen da h*n delte skjerm, og at du derfor vil tilbakevise disse uriktige påstandene. Deretter tar du for deg punktene og motbeviser disse. Jeg ville ha hatt den andre styrelederen på kopi, og eventuelt resten av "ditt" styre på kopi hvis du tror det er sannsynlig at de to styrelederne likevel vil gå videre med dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...