Gå til innhold

Rec Solar-tillitsvalgt: – Kun strømprisene som er problemet


Anbefalte innlegg

qualbeen skrev (På 19.8.2022 den 22.55):

Selv med gratis strøm (som Simen1 var inne på) ville mange bedrifter ha slitt. Det er ikke alltid så lett å operere i Norge. At politikerne (og vi andre?) sitter stille i båten og bare ser på, er for meg litt uforståelig. (Ikke at jeg gjør så mye annet enn å sitte stille selv, altså. Ja, samt prøver å betale inn strømregningen [ekstraskatten] så godt jeg klarer fra måned til måned!)

Hvert år går et ganske høyt antall bedrifter konkurs eller til styrt avvikling grunnet manglende lønnsomhet. Hvis det stiger med f.eks 20% i år, så gjetter jeg på at langt mer enn de 20% skylder på strømprisene for at det gikk galt. Det hadde vært interessant om noen kjørte statistikk på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Simen1 skrev (1 time siden):

Hvert år går et ganske høyt antall bedrifter konkurs eller til styrt avvikling grunnet manglende lønnsomhet. Hvis det stiger med f.eks 20% i år, så gjetter jeg på at langt mer enn de 20% skylder på strømprisene for at det gikk galt. Det hadde vært interessant om noen kjørte statistikk på det.

Dette er jo ganske håpløst. Fordi bedrifter har klart seg med lite pga stadig strammere vilkår, så har de ikke livets rett fordi en slik massiv ekstrakostnad blir tildelt dem pga Statens, Kommunenes , Fylkenes, Statsnett og Statskrafts griskhet, og sikkert noen flere jeg ikke har nevnt.

Verdien i å ha bedrifter som klarer seg tross alt og gir inntekter og ringvirkninger, er altså langt mindre verdt om de nevnt over, kan sørge for å grabbe til seg enda mere?

Får jeg minne på at det private næringsliv er og skal ryggraden i samfunnet, og Staten skal støtte opp om disse slik at de kan virke, til beste for oss alle og enhver. Det er et stort problem at det offentlige fortsetter å vokse på bekostning av befolkningen og det private næringslivet.

Det er altså et sykdomstegn at det offentlige setter seg selv høyest av alle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...