skaftetryne32 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden wampster skrev (Akkurat nå): Det må være slitsomt å gå gjennom livet og se politisk budskap i absolutt alt. Hadde livet vært bedre om man kort og godt var litt dum og ikke forsto politiske budskap? Hva er det som gjør det så slitsomt med ett politiske budskap i film f.eks? Er det ikke fint å kunne lære, eller bli inspirert, bli motivert til handling f.eks. Vil du bare ha hjerneløs underholdning uten noe som helst mening overhodet? Japanske gameshows, tik tok, er det det som er fremtiden? Om så, det høres temmelig grimt ut.
wampster Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden skaftetryne32 skrev (1 minutt siden): Det stemmer ganske enkelt ikke, spill er kunst og kunst har alltid vært politisk på et eller annet vis, og sånn skal det være. La oss ta noen av de største spillene (som jeg kommer på) da jeg vokste opp/tidligere World of Warcraft Fallout Baldurs gate Doom Quake Unreal tournament Monkey Island Zelda Mario Diablo Mortal Kombat / Street fighter Age of Empires / Civ / Sim City /etc Starcraft Warcraft Fifa / Tony Hawk / Sportsspill generelt Goldeneye Metroid Prime GTA Hva er det politiske budskapet i disse? Kunne ramset opp en haug til, men her er det en god variasjon av sjanger etc
wampster Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden skaftetryne32 skrev (7 minutter siden): Hadde livet vært bedre om man kort og godt var litt dum og ikke forsto politiske budskap? Hva er det som gjør det så slitsomt med ett politiske budskap i film f.eks? Er det ikke fint å kunne lære, eller bli inspirert, bli motivert til handling f.eks. Vil du bare ha hjerneløs underholdning uten noe som helst mening overhodet? Japanske gameshows, tik tok, er det det som er fremtiden? Om så, det høres temmelig grimt ut. Hadde livet vært bedre om man kort og godt ikke så politisk budskap på steder det ikke er? Hva er det som gjør det så slitsomt at ikke alt skal ha et politisk buskap? Er det ikke fint å kunne bare slappe av og ikke tenke på politikk og budskap i alt? Hvorfor skal jeg sette meg ned de få timene i uken jeg (nå for tiden) har tid til å game og bli inspirert/bli motivert/lære/se etter politisk budskap. De fleste "gamere" bruker ikke gaming til å bli motivert... Hvem F bruker egentlig gaming som en motivasjon/inspirasjonskilde? "Nå skal jeg sette meg ned med WoW / Age of Empires / Fifa / Mario kart / whatever og bli motivert" Give me a fucking break
skaftetryne32 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden wampster skrev (5 minutter siden): Fallout Du ser ikke noe politisk budskap i Fallout, ikke noe som helst? Du ser ingenting som peker på kald krig, våpenkappløp eller farene ved uregulert kapitalisme f.eks?
skaftetryne32 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden wampster skrev (3 minutter siden): Er det ikke fint å kunne bare slappe av og ikke tenke på politikk og budskap i alt? Jeg tenker hele tiden om jeg tenker på politikk eller ikke har ingenting med saken å gjøre, kanskje du bare er lei politikk du selv ikke liker? Det er greit nok det, men det skal ikke være alle andre sitt problem, de som kanskje liker å tenke på politikk, ingen grunn til å kansellere det andre liker, er du ikke enig i det?
wampster Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden skaftetryne32 skrev (3 minutter siden): Du ser ikke noe politisk budskap i Fallout, ikke noe som helst? Du ser ingenting som peker på kald krig, våpenkappløp eller farene ved uregulert kapitalisme f.eks? Ser ikke noe politisk i det nei. skaftetryne32 skrev (1 minutt siden): Jeg tenker hele tiden om jeg tenker på politikk eller ikke har ingenting med saken å gjøre, kanskje du bare er lei politikk du selv ikke liker? Det er greit nok det, men det skal ikke være alle andre sitt problem, de som kanskje liker å tenke på politikk, ingen grunn til å kansellere det andre liker, er du ikke enig i det? Er bare lei av folk som skal presse politikk inn i alt. Som deg. "Du er bare lei politikk du selv ikke liker". Nei, bare lei av at alt skal politiseres enten det er fra den ene siden eller den andre. Du skal få lov til å tenke politikk så mye du bare ønsker, det betyr ikke at alt inneholder eller er politisk av den grunn. Herregud
skaftetryne32 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden wampster skrev (7 minutter siden): Ser ikke noe politisk i det nei. Da ser du ikke dypt nok, og det ligger å vaker på overflaten. wampster skrev (8 minutter siden): Er bare lei av folk som skal presse politikk inn i alt. Som deg. Som meg? Hvor har jeg presset politikk inn i noe? Gi meg et eksempel? wampster skrev (8 minutter siden): "Du er bare lei politikk du selv ikke liker". Nei, bare lei av at alt skal politiseres enten det er fra den ene siden eller den andre. Greit nok, men da er kanskje ikke kunst noe for deg, for nesten all kunst er politisert på noe vis, se til usa i disse dager, det er ikke tilfeldig at det er komikere som stilnes først. wampster skrev (10 minutter siden): Du skal få lov til å tenke politikk så mye du bare ønsker, det betyr ikke at alt inneholder eller er politisk av den grunn. Nei ikke alt, men mye, og det er ikke mitt eller noen andre sitt problem at du er lei det, det du bør gjøre er å ikke bruke det du selv ikke liker, og la andre som liker det nyte det i fred, ingen ønsker vel sensur eller kansellering? 1
wampster Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden skaftetryne32 skrev (11 minutter siden): Da ser du ikke dypt nok, og det ligger å vaker på overflaten. Som meg? Hvor har jeg presset politikk inn i noe? Gi meg et eksempel? Greit nok, men da er kanskje ikke kunst noe for deg, for nesten all kunst er politisert på noe vis, se til usa i disse dager, det er ikke tilfeldig at det er komikere som stilnes først. Nei ikke alt, men mye, og det er ikke mitt eller noen andre sitt problem at du er lei det, det du bør gjøre er å ikke bruke det du selv ikke liker, og la andre som liker det nyte det i fred, ingen ønsker vel sensur eller kansellering? 🙄 Gaming? Greit nok, kommer fra en kunstner familie og har vært opptatt/interessert i kunst hele livet. Har vel vært på 100 ganger flere vernissager / kunståpninger /museer enn deg. Har til og med dratt til USA ene og alene for å se gå på museer. At du velger å se politikk i mye betyr ikke at det hverken er det eller er tiltenkt å være det. Det er en deg (et fåtall) greie.
skaftetryne32 Skrevet 40 minutter siden Skrevet 40 minutter siden wampster skrev (24 minutter siden): 🙄 Gaming? Ja jeg jobber ikke i et spillselskap, jeg har ikke skrevet et eneste manus for noen av dem, det eneste jeg har gjort er å påpeke det åpenbare, det at Fallout serien har et budskap. Det er ikke å presse politikk inn i noe, det er å oppfatte noe, noe veldig åpenbart. wampster skrev (27 minutter siden): Greit nok, kommer fra en kunstner familie og har vært opptatt/interessert i kunst hele livet. Har vel vært på 100 ganger flere vernissager / kunståpninger /museer enn deg. Har til og med dratt til USA ene og alene for å se gå på museer. Så fint da, men du mener fremdeles at den kunsten var klinisk fri for politikk helt frem til woke ble en greie? Om du faktisk mener det så mener jeg at du tar feil. Hvor du har vært vet jeg ingenting om, og hvor jeg har vært vet du like lite om, så jeg ser ikke poenget med denne museums fleksinga du driver med(pappaen min er sterkere enn din), å ha vært på et museum gir deg ikke noe som helst autoritet på spørsmålet om når politikk ble en del av kunsten, som nok ikke var rett etter at den første duden blåste okerfarget maling på hånda si, men lenge før ordet woke ble en del av det vokabularet, det er ganske åpenbart. wampster skrev (33 minutter siden): At du velger å se politikk i mye betyr ikke at det hverken er det eller er tiltenkt å være det. At du velger å ikke se politikk i noe som helst, utenom i det du har bestemt deg for at du misliker betyr ikke at den ikke har enkelte politiske eller sosiale budskap, kanskje problemet er at du ikke tåler andre meninger? For budskapet er nesten alltid der, tror du virkelig at de fleste forfattere bare skriver helt uten mål å mening? wampster skrev (35 minutter siden): Det er en deg (et fåtall) greie. Mulig det, men det er ikke et argument som indikerer på noe vis at du har rett, om noe så kan det bety at det er et flertall som ganske enkelt ikke forstår det når et enkelt budskap lyser dem i øynene, er det virkelig et flertall du vil være en del av? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå