Gå til innhold

EA lover at enspillerspill er «veldig, veldig viktig» for selskapet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Morsomt når de bare for noen år siden sa at de ville stoppe helt opp med "lineære spill", fordi de mente folk ikke var interessert i slike spill.. 

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke EA lyver.

Men det er mange faktorer som spiller inn nå, kontra før.

Før i tiden var poly/tri count i spill betraktelig lavere, likhet med lydkvalitet og oppløsning. For ikke å snakke om at spillene måtte få plass på et par GB max for å kunne slippes i fysisk form.

Nå er det latterlig god grafikk, ekstremt god lyd, 4K oppløsning, og plass er tydeligvis ikke et problem heller.

Det resulterer i at det tar lenger tid å utvikle spill, og at det ikke lenger er lett å gjøre av et lite team på 10-20stk.

Det koster med andre ord astronomiske priser å utvikle spill, og når det blir utviklet enspillerspill, betyr det at inntektene ofte er begrenset til lanseringsvinduet, men en potensiell renessanse noen år senere.

Og der er fordelene med multiplayer eller service-spill. De kan utvikles videre for en brøkdel av kostnaden, og der det koster å servere oppe, kan det forsvares i mikrotransaksjoner, ekspansjoner eller abonnementsløsninger.

EA, som alle andre utviklere(med unntak, naturligvis) er på slutten av dagen selskaper som skal tjene penger. Og om folk kjøper service-spill så det ljomer etter, er det naturlig å fortsette med det, og å melke de kyrne for det de er verdt.

Mange, inkludert meg selv, foretrekk enspilleropplevelser, men jeg skjønner hvorfor de er "far and few between" nå, kontra 20 år siden.

Lenke til kommentar
Fleskelars skrev:

Ja takk , begge deler . I et komplett spill skal man kose seg like mye alene som sammen med andre . EA-spill sluttet jeg å spille for mange , mange år siden .

Husk at EA er first-and-foremost en utgiver, ikke utvikler. De vil ha penger, naturligvis, men selv EA gir ut knalltitler nå og da. Fallen Order og Unraveled er to gode eksempler fra ikke så VELDIG mange år siden.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...