Jump to content
dan83

Tur til vestlandet-hvilke fjord(er) bør jeg besøke?

Recommended Posts

En del innlegg er fjernet grunnet off-topic. Vennligst rapporter innlegg som er OT istedenfor å kommentere dem. Da blir det mindre jobb å rydde opp for oss moderatorer. 

Ha en ellers god sommer alle sammen! 

/mod

• Like 2

dan83 skrev (10 timer siden):

Men hvis jeg måtte velge mellom Åndalsnes og Hjørundfjorden, hvilke burde jeg velge? 

Jeg har ikke vært i Hjørundfjorden men jeg har vært i Geiranger, Loen/Olden, Hellesylt og Åndalsnes.
Fantastisk vakkert over alt, men Åndalsnes var nok min favoritt der.
Hjørundfjorden er nok veldig flott den også; du får prøve å få med deg alt 🙂

Skal du fra Geiranger til Trollstigen/Åndalsnes anbefaler jeg å stikke innom Tafjord. Fin tur å kjøre opp til Zakariasdammen også. Har du lyst på en liten fottur (~2 timer) anbefaler jeg å gå opp til Muldalen (like før Tafjord). Skal være mange andre flotte fjellturer i Tafjord området men har ikke fått prøvd dem enda.

Som andre har foreslått vil jeg også anbefale Lodalen og Oldedalen (briksdalsbreen osv.).

PantZman skrev (59 minutter siden):

Skal du fra Geiranger til Trollstigen/Åndalsnes anbefaler jeg å stikke innom Tafjord. Fin tur å kjøre opp til Zakariasdammen også. Har du lyst på en liten fottur (~2 timer) anbefaler jeg å gå opp til Muldalen (like før Tafjord). Skal være mange andre flotte fjellturer i Tafjord området men har ikke fått prøvd dem enda.

Som andre har foreslått vil jeg også anbefale Lodalen og Oldedalen (briksdalsbreen osv.).

Ok da er planen å ta Geiranger, Lodalen og Hjørundfjorden. Alle ligger jo i samme området og har blå merket stier i nærheten opp til topper. Mulig det blir en tur opp til Åndalsnes også

dan83 skrev (2 timer siden):

Ok da er planen å ta Geiranger, Lodalen og Hjørundfjorden. Alle ligger jo i samme området og har blå merket stier i nærheten opp til topper. Mulig det blir en tur opp til Åndalsnes også

Kan anbefale Nesset Fjordcamping ved Olden.
En perle av en plass !

Home (nessetfjordcamping.com)
Janne og Franks reise og bobilblogg: Strynefjellet og Olden.

Edited by Frank Olsen