Gå til innhold

Sparing i Fond


Gjest 15bdc...f22

Anbefalte innlegg

Gjest 15bdc...f22

Har spart i fond i åresvis for meg selv og barn, men etter krigen i Ukraina har jeg tapt masse penger, lurer på å stoppe innsats hver måned inntill jeg ser det snur i Europa? 

hva gjør du?

Anonymous poster hash: 15bdc...f22

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
5 hours ago, Guest 15bdc...f22 said:

Har spart i fond i åresvis for meg selv og barn, men etter krigen i Ukraina har jeg tapt masse penger, lurer på å stoppe innsats hver måned inntill jeg ser det snur i Europa? 

hva gjør du?

Du har ikke «tapt» noe før du realiserer. Jeg fortsetter å spare, med dagens verdi får jeg flere andeler pr krone. Min horisont er 5-15 år, og mye kan skje på den tiden.

Endret av zanta
Lenke til kommentar
Gjest 15bdc...f22 skrev (2 timer siden):

Har spart i fond i åresvis for meg selv og barn, men etter krigen i Ukraina har jeg tapt masse penger, lurer på å stoppe innsats hver måned inntill jeg ser det snur i Europa? 

hva gjør du?

Anonymous poster hash: 15bdc...f22

Det er ingen grunn til å slutte å sette inn penger i fondet. Du har som nevnt ikke tapt noe som helst. Under covid-19 tiden så gikk fondet mitt litt ned i verdi, nå er det på vei opp igjen. Slike svinginger er helt normalt. Når man har en lang sparehorisont så vil fondet øke i verdi over tid, til tross for slike svingninger, trenden er tydelig.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...