Gå til innhold

Thunderbird problemer


tepe2

Anbefalte innlegg

Etter oppdatering av Thunderbird epostprogram, har jeg fått et problem. (Har brukt Thunderbird i mange år uten problemer før)

Når jeg starter Thunderbird får jeg beskjed om å skrive inn hovedpassord. (Jeg har 3 Gmailkontoer. Og jeg bruker ett hovedpassord for disse.) Når jeg gjør det, så får jeg deretter beskjed om å skrive passord for hver enkelt konto. Og det er her det feiler. Jeg får beskjed om at innlogging hos Gmail feiler. Jeg har testet ut å logge inn på nett hos Gmail, og der virker passordene som de skal.

Hva bør jeg gjøre for å få ordnet opp i dette, slik at jeg fortsatt kan bruke Thunderbird? Hva om jeg avinstallerer og installerer TB på nytt? Bevares alle innstillinger da, eller må jeg ordne alt på nytt? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke stort om Thunderbird. Jeg har bare installert det og lagt til mail-kontoer.

Så slik jeg bruker det så kan jeg bare avinstallere det og sette det opp på nytt da jeg ikke har noe oppsett utover at mail-kontoene er lagt til.

Om det er snakk om å ta backup av bruker profiler og slikt først, så er ikke det noe jeg har satt meg inn i. Det står litt om det her: Profiler - Hvor Thunderbird lagrer meldingene dine og andre brukerdata | Thunderbird-hjelp (mozilla.org) 

Lenke til kommentar

Takker. Jeg får forske litt på dette. Jeg kom til å huske på at jeg en gang hadde et lite program som het Mozbackup til å ta backup av bokmerker og diverse i TB og Firefox. Ser ut til at dette programmet ikke er oppdatert de siste 10 år. 
Jeg husker ikke hvordan jeg satt opp TB for flere år siden. Derfor vil jeg helst unngå å måtte gjøre alt på nytt igjen.

Lenke til kommentar

Fant ut av det til slutt. Måtte inn på kontoinnstillinger for hver konto. Fant da denne OAuth2 som valg i menyen. Se screenshot. Å velge denne og bekrefte passord etterpå var løsninga. Denne "problematikken" skal visstnok også følge andre mailklienter fordi Google krever denne OAuth2-greiene.

TBSol.png

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Fint at du fant ut av det, og så er det kjempebra at du deler løsninga. Forhåpentligvis vil andre med tilsvarende problem bli i stand til å søke opp denne tråden på nett.

Hadde egentlig tenkt å stille spørsmål om du fikk tilgang med web-grensesnittet for hver gmail-konto før jeg oppdaget at du hadde funnet løsninga selv 🙃

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...