Dr.B Skrevet 8. juni 2022 Skrevet 8. juni 2022 Dessverre er teknologiløpet i Formel E avsluttet før serien fikk skikkelig fotfeste. Reglene begrenser for mye. Audi og BMW har trukket seg fordi det ikke er mer å hente i teknologiutvikling, samt at Mercedes trekker seg ut nå av samme grunn. Det er i grunn rart at Porsche fremdeles kaster bort penger her.
Sjørøver Skrevet 8. juni 2022 Skrevet 8. juni 2022 (not the real) Dr. Bombay skrev (3 timer siden): Reglene begrenser for mye. Har du noen eksempler? Det hadde vært interessant om Teknisk ukeblad kunne skrevet om endringene formel 1 har gjort for å gi tettere kjøring. Ganske avansert aerodynamikk.
Dr.B Skrevet 8. juni 2022 Skrevet 8. juni 2022 Sjørøver skrev (1 time siden): Har du noen eksempler? Det hadde vært interessant om Teknisk ukeblad kunne skrevet om endringene formel 1 har gjort for å gi tettere kjøring. Ganske avansert aerodynamikk. Nei, jeg har ikke noen konkrete eksempler. Det er grunnene de selv oppgir til motorpressen (uten at de spesifiserer). Det nevnes budsjettaket i enkelte artikler. Om det skyldes utelukkende budsjettaket eller konkrete begrensninger i det tekniske reglementet vet jeg ikke. Dette er jo ganske gamle nyheter, så kan godt hende de har spesifisert i artikler jeg ikke har lest. Eksempel fra Mercedes sin exit: https://greenracingnews.com/mercedes-joins-bmw-and-audi-leaves-formula-e-in-2022/ Fra da BMW og Audi trakk seg: https://www.autosport.com/formula-e/news/bmw-follows-audi-in-announcing-formula-e-exit-after-2020-21-season-4976694/4976694/ 1
AL123 Skrevet 8. juni 2022 Skrevet 8. juni 2022 (not the real) Dr. Bombay skrev (12 timer siden): Dessverre er teknologiløpet i Formel E avsluttet før serien fikk skikkelig fotfeste. Reglene begrenser for mye. Audi og BMW har trukket seg fordi det ikke er mer å hente i teknologiutvikling, samt at Mercedes trekker seg ut nå av samme grunn. Det er i grunn rart at Porsche fremdeles kaster bort penger her. Kom noen år for sent denne artikkelen, ja. Grunne til at Porsche fremdele er med er nok av rent PR-messige grunner. VAG og Porsche bruker ellers ressursene sine på ekstreme elbiler som konkurerer i klasser med få begrensinger (feks Pikes Peak), eller lager konseptbiler som ekstremtestes utenfor konkuranse. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå