Gå til innhold

Lo innboforsikring


Anbefalte innlegg

Hei! Lurte på om jeg skulle klart på min innbo .forsikring  sak.. 

Har en LG kombinert  vaskemaskin  som vi har betalt 11500 kr og nå plutselig  viser feil kode tromler går ikke rund.. så jeg tenkte får den dekket på nogesbeste innboforsikring  lo /frende   men jeg fik avslag.. de sier det må skje en uhel , fysisk  skade som kjer plutselig  da kan de dekke.. er det rettferdig.. trenger tips og råd.. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

LOfavør sin innboforsikring dekker følgende (hentet fra: https://www.lofavor.no/forsikring/innboforsikring) :

Innbo dekker:

  • Brann, lynnedslag og eksplosjon
  • Vannskader
  • Tyveri og skadeverk
  • Tyveri av sykkel og barnevogn inntil kr 40 000.- gjelder også el sykler  (Sykler og sykkeltilhengere skal være forsvarlig låst når de ikke er i bruk. Sykler med verdi over 10 000 kroner skal låses med FG -godkjent sykkellås). Tyveri av Elsparkesykkel dekkes bare fra privat boligs uteareal og tyveri fra bygning enten det er på boligadresse eller annen bygning.
  • Ansvar & rettshjelp
  • Naturskader
  • Merkostnader når boligen er ubeboelig etterskade
  • Bekjempelse av insekter (veggedyr, skjeggkre og kakerlakker)
  • Uhellskader på innbo
  • Uhellskader på Mobiltelefon og Nettbrett
  • Flytteforsikring
  • ID-tyveri
  • Bygningsmessige forandringer forrullestolbruker etter ulykke
  • Tyveri av personlige eiendeler personbil og fritidsbåt

Tilleggsdekninger:

  • Utvidet dekning for enkeltgjenstander og samlinger
  • Utvidet dekning for smykker og gull

De spesifiserer også videre at den ikke dekker:

Forsikringen dekker ikke:

  • Skader som ikke er plutselige og tilfeldige
  • Vedlikehold eller slitasjeskader
  • Kosmetiske skader som riper, hakk, ol
  • Teknisk svikt i elektroniske gjenstander
  • Tyveri av Elsparkesykkel utenfor medlemmets private boligs uteareal eller annen bygning dekkes ikke

Så, ja, du har nok fått rett beskjed og dette er "rettferdig" så vidt jeg kan se.

Det du har oppleved ville normalt vært dekket av garanti/reklamasjonsrett. Mange vaskemaskiner pleier å ha en lenger produsentgaranti enn 5 år, vet du om dette er tilfellet for din maskin?

Endret av Radford
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Google feilmeldingen. Tipper det kan være motor - hvis så så bruker LG å ha 10 års garanti på motoren. 

Andre ting som kan være plutselig og i såfall bli dekket av forsikringen er hvis et fremmedlegemer har kommet forbi filteret og ødelagt pumpen.

Lenke til kommentar

Er vel ekstremt sjeldent selve motoren ryker, er ofte alt annet som ryker.
Så derfor gir dem 10 års garanti på motor og bygger den ekstra kraftig, vel vitende om at garantien på motoren er ganske meningsløs.

 

Men google feilmeldingen eller sjekk manualen, kan være noe enkelt, kan være noe som ikke er verdt det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...