Gå til innhold

Elektrisk Geländewagen skal bruke ny batteriteknologi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Led i grillen kunne avspeilet sjåførens følelser. Vha en kupe-sensor som monitorerer kroppsspråk. Fra harmonisk himmelblått til pulserende rødt.. Greit å vite for medtrafikanter..

Eller man kan ta den litt videre og utvikle en grill-Led med flere pixler som også kan danne enkle bilder. Utrolig gammeldags å vise fingeren når man kan la bilen gjøre det for deg....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
CXSUB4BA skrev (1 minutt siden):

Led i grillen kunne avspeilet sjåførens følelser. Vha en kupe-sensor som monitorerer kroppsspråk. Fra harmonisk himmelblått til pulserende rødt.. Greit å vite for medtrafikanter..

Eller man kan ta den litt videre og utvikle en grill-Led med flere pixler som også kan danne enkle bilder. Utrolig gammeldags å vise fingeren når man kan la bilen gjøre det for deg....

Spørs om lys som skal vise sjåførens lynne er noe poeng med. Tenker mang vil slå av denne...

Led-display for å kommunisere med de rundt seg, burde vel og finnes bake. Kunne godt tenkt meg mulighet for å minne om "1001-1002-1003" eller "slapp av, jeg slipper deg forbi når det blir fornuftig sted å gjøre det", og lignende.

Men spørs om fingern, "hest..k", "svin", "drittsekk" eller animasjon av et toalett som spyles ned eller "spontanspying" er med på å forbedre trafikksikkerhet og godt samarbeid i trafikken. 😉

Skal dog innrømmes at jeg hadde nok vært blant de som hadde benyttet slikt. Ikke bare negativ bruk da, men et "takk" hadde nok sikkert ikke vært så ille å få eller "si" innimellom når man f.eks. slipper noen frem tross at de har vikeplikt, bare så de skal slippe å bli låst fast der det er saktegående trafikk, og køen bak blir bare lengre og lengre. Eller man selv blir sluppet frem.

Også melding om, "værsågod, du kan kjøre før meg" ville fjernet noen situasjoner der alle har vikeplikt, og det blir den som tar initiativet, som løser floken...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (21 timer siden):

Spørs om lys som skal vise sjåførens lynne er noe poeng med. Tenker mang vil slå av denne...

Led-display for å kommunisere med de rundt seg, burde vel og finnes bake. Kunne godt tenkt meg mulighet for å minne om "1001-1002-1003" eller "slapp av, jeg slipper deg forbi når det blir fornuftig sted å gjøre det", og lignende.

Slike biler ligger jo som regel så nært at en får vist all aggresjon en trenger på den måten. De tror jo også at 1001-1002-1003 gjelder for bilen foran.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...