Gå til innhold

Ny stasjonær spillpc


Anbefalte innlegg

Hei!

Er ute etter en ny spillpc.

Kommer til å bli mest brukt til spilling, noe arbeid.

Det er viktig for meg at den varer litt når jeg først kjøper, derfor forhører jeg meg her.

Tenker at jeg i hvert fall må opp på RTX 3070, om ingen har bedre anbefalinger?

Er ikke så interessert i å bygge selv..

Funnet følgende pcer;

https://www.elkjop.no/product/gaming/gaming-pc/stasjonar-gaming-pc/lenovo-legion-t5-r71610003070-stasjonar-gaming-pc/387185

https://www.power.no/data-og-tilbehoer/pc-og-mac/stasjonaer-pc/lenovo-legion-t5-26iob6-rtx-3070-stasjonaer-pc/p-1164250/?utm_source=prisguide&utm_medium=cpc&utm_campaign=product 

Noen som har noen tanker om disse mot hverandre. Eventuelt andre som kan være aktuelle?

Budsjett rundt disse 2(15 000,-). Om det er superdeal litt over er det også innafor

Endret av Mattadoni
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disse er så like at du ikke vil merke forskjellen i daglig bruk, forskjellen vil nok kun være på syntetiske tester. Begge har til og med fått 3200MHz ram til forskjell fra de kjedelige 2133MHz, som antakelig også er nok i 3 av 4 tilfeller. Savnet info om hvilken SSD maskinene har, men så lenge den støtter NVME ville jeg antakelig vært fornøyd.

Jeg ville nok valgt den med best pris, som også ser ut til å ha 650W psu mot den andres 550W. 

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemelding @Pop! Helte mest mot den rimeligste(elkjøp), mest mtp pris. Tenker du at denne er et godt kjøp?

Var akkurat nede å kjøpte denne: https://www.power.no/data-og-tilbehoer/skjermer/pc-skjerm/samsung-odyssey-g5-c27g56-27-qhd-gamingskjerm/p-1134801/?utm_source=prisguide&utm_medium=cpc&utm_campaign=product

Regner med det kommer til å fungere høvelig greit sammen noen år fremover..? 

Lenke til kommentar

Ser ikke at skjermen er G-sync kompatibel i teksten her, men mener å ha sett det tidligere. Dvs at du burde få adaptive sync, som gir samme fordeler som G-Sync, men uten den samme prislappen. Andre får korrigere meg om de kjenner skjermen bedre (eller gsync for den saks skyld). Men ja, det ser ut til at dette burde bli en bra pakke til prisen. (Bare hør med power om de kan gi deg en byttemulighet om du ser problemer med bevegelser i bildet, slik at det er åpenbart kompatibiliteten med gsync ikke er der).

Lenke til kommentar

Er enig med Pop at de ser jevngode ut og at det ikke vil være noe vits å betale kr 1000 ekstra for alternativet hos Power.
Er jævla lite info på alternativet hos Elkjøp, men jeg vil tro at det ikke vil være noe problem å oppgradere til R7 5800X3D i fremtiden som er en av de beste CPU-ene for spill akkurat nå om du skulle ha ønske/behov for det. Oppgraderingsmulighetene på alternativet fra Power er litt mer begrenset. 

Er også enig at du burde vært sikker på at skjermen du kjøpte er G-Sync kompatibel noe jeg er usikker på om den skjermen du har kjøpt er, klarte ikke å finne noe om det på nettet. Bortsett fra det ser den kurant ut. 

Lenke til kommentar

takk for svar @Tobeass! jeg synes det heller ikke er så enkelt å se annen info enn CPU/GPU på de ferdigbygde pcene.. Men får bare tro at det er sånn høvelig greit?

Skjønner at jeg må lese meg litt opp på det med G-synk i forhold til skjerm. Her er det ting jeg er usikker på merker jeg. Har dette mye å si om dette ikke skulle fungere?

Lenke til kommentar
Svein M skrev (19 timer siden):

Skjermen har freesync og displayport og da får du brukt freesync, så det skal være greit.

Er det slik å foretrekke å bruke displayport mellom denne skjermen og pcen? har alltid tenkt at HDMI er det beste, men det er kanskje ikke tilfelle?

Lenke til kommentar
Mattadoni skrev (7 timer siden):

Er det slik å foretrekke å bruke displayport mellom denne skjermen og pcen? har alltid tenkt at HDMI er det beste, men det er kanskje ikke tilfelle?

displayport bruker å være best, den støtter høy hz og active sync, det er det ikke alltid på HDMI.

Endret av Svein M
  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, Mattadoni said:

Er det slik å foretrekke å bruke displayport mellom denne skjermen og pcen? har alltid tenkt at HDMI er det beste, men det er kanskje ikke tilfelle?

Bruk displayport om du ønsker støtte for Adaptive sync.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...