Gå til innhold

(Pl) kamptråd- Gameweek 35 + litt smågodt.


Danielzu

Anbefalte innlegg

premier-league_5415970.thumb.png.16127465f42c496cc0c128e1cb4106e1.png

 

Ny runde, nye muligheter 

 

Manchester united vs Chelsea torsdag 

En såkalt "storkamp" historisk sett, Chelsea trenger å holde arsenal og Tottenham unna 3.plassen når de ankommer fortet OLD Trafford, mens skadeskutte Manchester united må vinne får å a) holde drømmen om champions league  i livet og b) ikke drite seg ut, united trenger sårt en opptur.

Newcastle vs Liverpool lørdag 13.30

De to lagene som har tatt flest poeng i 2022 møtes på lørdagskvisten. Newcastle med en imponerende hjemmeseierstreak må hanskes med Liverpool som jager gull og glitter. Dette blir en forrykende show. 

Valgt kamp: Watford vs Burnley kl 16.00

Kampen om overlevelse i premier league. Watford kan teoretisk klare seg, Burnley er såvidt over streken med 1 kamp mer enn Everton. Forvent stygg kamp med fighting spirit i fokus.

Leeds vs man City kl 18.30

Leeds  ligger fremdeles farlig til og kunne nok trengt så mange poeng de kan grabbe til seg. Jesse Marsch har fått pilen til å peke oppover, har Leeds en sjanse?? Man city kan a)ta steget fra Liverpool, b) miste terreng fra Liverpool eller c) status quo.

Søndag 

Kampen  om fjerdeplassen i fokus når west ham tar imot arsenal og Tottenham tar imot Leicester . De to som ikke kjemper om 4.plassen er nok dødsliten fra torsdagens europaspill. 

Vi kan også se Chelsea vs Everton der everton taper. 

 

Sist men ikke minst spiller united på ny, denne gang mot Brentford. En kamp en god venn av meg skal på så jeg personlig håper united vinner akkurat denne kampen.  😃

 

Endret av Danielzu
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare for å ha det klart: dette vi ser defensivt nå er ikke spillernes feil, men manageren. Det er helt klart og tydelig hvordan de er satt opp defensivt, og hvordan de organiserer seg uten ball.

En slags 4-1-4-1 hvor den ene kanten så og si spiller spiss og ikke faller ned, slik at det blir helt abnorme rom til motstander på en av kantene.

Rangnick har forsøkt å flytte Rashford motsatt nå…

Når Chelsea har ball på egen halvdel står en firer på rett linje i press høyt i banen, med femti meter ned til forsvaret vårt. Det er bare for Chelsea å spille seg over, så har de halve banen helt åpen mot en ryggende backfirer.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
ReaveЯ skrev (8 minutter siden):

Nekter å tro det IKKE er spillernes feil. 

Selv ikke verdens beste manager hadde fått denne spillegruppa til å spille attraktivt..

For mye enkeltinvidualister og spillere som ser ut som mistrives i å spille fotball.

Har ikke spilt som ett lag på hvor lenge?

bshagen skrev (4 minutter siden):

@Snikpellik Keane i Sky-studioet syns det lignet på en Championship-lag mot et Premier League-lag. Verken Roy Keane, Neville (kommentator) eller Jamie Redknapp skyldte på Ragnick, men på spillerne - de ble slaktet rett og slett 

Ja, jeg hyller ikke akkurat spillerne.

Det meste denne sesongen er spillernes feil. Det kan også være spillernes feil at Rangnick ikke ser råd til å gjøre noe annet, og at han mener han ikke har spillere tilgjengelig til å gjøre annet.

Men de er satt opp til å feile i kveld, og den defensive organiseringen han har satt de opp i er helt utenfor min fatteevne. Han setter de opp til å bli spilt gjennom så enkelt. Hvor langt er det ikke mellom midtbanen og forsvaret? Det er helt utrolig, jeg kan nesten ikke tro hva jeg ser. Og gang på gang går de opp i den høye blokka med en firer på strak linje mens forsvaret rygger når de organiserer seg defensivt, dette er taktikken. Det er systemfeil - taktisk bommert.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
bshagen skrev (Akkurat nå):

@Snikpellik Jeg er ikke totalt uenig, men jeg syns innsatsen til spillerne er mer på  de selv enn Ragnicks taktikk her, for dette er en trend - ikke et enkelt tilfelle 

Det er også en trend at den defensive organiseringen er helt på trynet under Rangnick. Jeg kan faktisk til en grad forstå spillerne når det er så håpløst i kamp etter kamp.

I denne kampen er det tatt til et nytt nivå. Kan forsøke å forklare med skjermbilder etter kampen hvorfor jeg mener han setter de opp helt håpløst defensivt.

Lenke til kommentar
Jotun skrev (3 minutter siden):

Mener du at ragnick har instruert de til å jogge rundt, ikke presse noe som helst og generelt se totalt uinteressert ut? 

Niks? Det jeg snakker om er formasjonen, ikke hvor totalt krise innsatsen til noen av spillerne er utpå der.

Det ironiske er at hvis vi hadde presset mer på topp, så ville vi blitt spilt gjennom midten enda enklere.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (6 minutter siden):

I denne kampen er det tatt til et nytt nivå. Kan forsøke å forklare med skjermbilder etter kampen hvorfor jeg mener han setter de opp helt håpløst defensivt.

Keane, Neville og Redknap mener dette er "lack of passion", men du må gjerne komme med noe annet. Og ja, jeg forstår at dette er litt "appeal to authority", men jeg greier liksom ikke å være uenig heller, jeg mener - se på kampen da? De bare dasser jo rundt? 

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (10 minutter siden):

Niks? Det jeg snakker om er formasjonen, ikke hvor totalt krise innsatsen til noen av spillerne er utpå der.

Det ironiske er at hvis vi hadde presset mer på topp, så ville vi blitt spilt gjennom midten enda enklere.

Nytter ikke å presse på topp når resten sitter på dass.... 

Lenke til kommentar
bshagen skrev (7 minutter siden):

Keane, Neville og Redknap mener dette er "lack of passion", men du må gjerne komme med noe annet. Og ja, jeg forstår at dette er litt "appeal to authority", men jeg greier liksom ikke å være uenig heller, jeg mener - se på kampen da? De bare dasser jo rundt? 

Selvfølgelig er det lack of passion. 

Vi kunne hatt 11 stk prime Kanté og de ville likevel ikke klart å forsvare seg når den defensive planen er som den er. Rangnick åpner opp vår venstreside helt, og han gjør det med vilje. Det er planen. Bare et tidsspørsmål før scoringen kommer fra den kanten.

EDIT: Og der kom scoringen fra den kanten 🤷‍♂️

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...