Gå til innhold

Er det greit eller er det litt dobbel moral? Rammer på sosiale media.


Anbefalte innlegg

Under korona var det "in" med korona relaterte rammer på f.eks fb. Så kom vaksina..da var det I am vaccinated i ramma...nå er det det ukrainske flagget...Hva blir det neste? 

Er det for å høre til flokken folk gjør dette? Få sosial akseptanse? Ja det er for å være solidarisk ja har hørt den ørten gange men hva hjelper det ukraina egentlig? Dere burde låne ut hytta deres gratis til stakkars flyktninger eller bobilen eller campingvogna da snakker vi om noe matnytte enn kun dette flagget i ramma. 

 

Jeg bare lurer... kjør diskusjon. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://no.wikipedia.org/wiki/Solidaritet

Sitat

Solidaritet(av latin solidum, hele summen, helheten; fransk solidarité: samhørighet, sammenhold).

Solidaritet - altså samhold og samhørighet. Gir trygghet i en utrygg situasjon. Derfor er det naturlig at folk viser solidaritet i fellesskap. Ved at de ofte gjør det samme som veldig mange andre. 

Et litt bedre eksempel enn rammer på profilbilder er binders folk brukte i jakkeåpningen under krigen her i Norge. 

Solidaritet kan vises på mange måter. Noe er mer dust enn annet. Slik som å klappe på balkongen for sykepleiere, og/eller å ramme inn et profilbilde med det som er "inn i tiden". Men effekten er den samme. Det gir trygghet og samhold. Enkelt og greit. 

Er vel i grunn ikke så mye å diskutere. Joda, jeg syns også det er nokså dust med alle disse profilbildegreiene. Men det sier jeg ikke høyt. Selv om jeg nå faktisk sa det. Hehe. 😜 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Før det var det vanlig med et fransk flagg for å vise sympati med Paris-angrepene. 

56474f31dd0895bb2e8b45e8?width=750&forma

 

Nå har vel alle glemt pariserne. 

Viser hva folk er villige til å gjøre for å være politisk korrekte. Har vært vanlig å vise støtte til Rosa Sløyfe, som er en kampanje for mammografi (testing av brystkreft). Også andre lignende kampanjer som går på å teste seg på sykehus .("Test deg!")

https://www.facebook.com/RosaSloyfe/photos/gjør-som-marian-aas-hansen-og-legg-en-rosa-sløyfe-på-profilbildet-ditt-for-å-vis/1491161114252265/

 

Lenke til kommentar
Budeia skrev (12 timer siden):

Før det var det vanlig med et fransk flagg for å vise sympati med Paris-angrepene. 

56474f31dd0895bb2e8b45e8?width=750&forma

 

Nå har vel alle glemt pariserne. 

Viser hva folk er villige til å gjøre for å være politisk korrekte. Har vært vanlig å vise støtte til Rosa Sløyfe, som er en kampanje for mammografi (testing av brystkreft). Også andre lignende kampanjer som går på å teste seg på sykehus .("Test deg!")

https://www.facebook.com/RosaSloyfe/photos/gjør-som-marian-aas-hansen-og-legg-en-rosa-sløyfe-på-profilbildet-ditt-for-å-vis/1491161114252265/

 

Ja det er akkurat dette jeg mener. Husker franske flagget i rammene og. Nå er det glemt?? Trengs det ikke mer solidaritet der lengre?? 

Lenke til kommentar

 

Nokia1803 skrev (15 timer siden):

Under korona var det "in" med korona relaterte rammer på f.eks fb. Så kom vaksina..da var det I am vaccinated i ramma...nå er det det ukrainske flagget...Hva blir det neste? 

Er det for å høre til flokken folk gjør dette? Få sosial akseptanse? Ja det er for å være solidarisk ja har hørt den ørten gange men hva hjelper det ukraina egentlig? Dere burde låne ut hytta deres gratis til stakkars flyktninger eller bobilen eller campingvogna da snakker vi om noe matnytte enn kun dette flagget i ramma. 

 

Jeg bare lurer... kjør diskusjon. 

Mennesker sammenligner seg hele tiden med andre, og alle ønsker å være litt bedre enn alle andre. Og det er dette disse rammene handler om. For mange er det viktigere å fremstå som et godt menneske som bryr seg, enn å faktisk være det. Og når du kan slenge på et ukrainsk flagg på Facebook så er det i praksis gratis sosiale poeng. Du fremstår som omtenksom og medmenneskelig, og kan unne deg selv litt bedre samvittighet, i hvert fall i ditt eget hode. I virkeligheten har du ikke gjort en dritt for noen andre enn deg selv.

Om du kun donerer 10 kroner til å hjelpe ukrainske flyktninger har du gjort uendelig mye mer enn en slik ramme gjør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kajac skrev (29 minutter siden):

 

Mennesker sammenligner seg hele tiden med andre, og alle ønsker å være litt bedre enn alle andre. Og det er dette disse rammene handler om. For mange er det viktigere å fremstå som et godt menneske som bryr seg, enn å faktisk være det. Og når du kan slenge på et ukrainsk flagg på Facebook så er det i praksis gratis sosiale poeng. Du fremstår som omtenksom og medmenneskelig, og kan unne deg selv litt bedre samvittighet, i hvert fall i ditt eget hode. I virkeligheten har du ikke gjort en dritt for noen andre enn deg selv.

Om du kun donerer 10 kroner til å hjelpe ukrainske flyktninger har du gjort uendelig mye mer enn en slik ramme gjør.

Spot on du fikk satt mer ord på hva jeg syns om det. Jeg syns det fremstår som overfladisk da de fleste er bare ute etter å score sosiale poeng. Syns det er bedre med folk som scorer sosiale poeng på være ett eiegodt menneske innad og utad 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...