Gå til innhold

Er Motorola G22 ok telefon til en 9-åring?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er på jakt etter en ok Android-telefon til 9-åringen. Har tittet på Motorla G22 som er en relativt ny modell. 

Pluss:

  • Usb-c
  • jack-ut
  • Ser solid ut, uten glass på baksiden
  • Ok kamera? 
  • Lite bloatware?

Minus:

  • Utdatert prosessor? -> Redd [4x2.3 GHz Cortex-A53 & 4x1.8 GHz Cortex-A53] tømmer det 5000mAh fort
  • Mangler værtetting 

Noen som har synspunkter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte forgjengeren, Moto G20, til et par eldre familiemedlemmer i fjor. Begge er fornøyd med telefonen, men synes den er for stor og tung. I tillegg er skjermen så lyssvak at den er lite egnet til bruk utendørs når det er sollys. Kameraløsningen er grei nok når det er lyst, men dårlig når det er mørkt. Tror nok begge hadde blitt langt mer fornøyd med en iPhone SE 2020/2022, men den er litt dyrere.

 

Lenke til kommentar

Har ordna mye telefoner til nevøen på 9 år, men det er iPhone som har vært lettest for søsteren å følge med hva han gjør. Mer oversiktlig og lettere å ha restriksjoner. Kjøper man en skjermbeskytter i 9hd, så har jeg inntrykket av at de iPhone 8/se/se2 tåler ganske mye. Samsung Galaxy s10+ og zenfone 5 han hadde aner jeg ikke hvor mange ganger jeg har byttet skjerm på i løpet av ett år.

Lenke til kommentar

Altså, en 9-åring vil kunne knuse hva som helst hvis han er den typen som ikke tar vare på tingene sine. En 9-åring som er fornuftig og forsiktig vil også kunne ha en glasstelefon i fin stand etter 4 år. 

Det handler mindre om selve telefonen og mer om barnet. 

Motoroalen du nevner er sikkert mer enn bra nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...