Gå til innhold

Store PlayStation-spill vil ikke komme til PlayStation Plus samtidig som de slippes –  toppsjefen forklarer hvorfor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette høres ikke så spennende ut allikevel. Ikke pokker om eg kommer til å kjøpe spill mer på ps5 utenom dei eg må ha. Fifa og ett par bilspill. Eg har så mange spill. 900 til ps3 digitalt og rundt 5-600 spill til ps4 og sikkert rundt 30 ps5 spill. Hver mnd dei siste 12 til 18 mnd har eg allerede eiet spillene som kommer på gratis spillene. Så å betale 85 kr bare for å kunne spille spillene mine er dårlig. Skal teste ut den dyreste men er det ikke bra så selger eg ps5 evt bare kjøper ny X så eg kan spille forza. Og prøve å finne noe som er i min smak på xbox game pass. Eg betaler i dag 125 kr til Mircpsoft for å kunne spille forza på 1050 gtx laptopen min og strømme spill utenom forza 4 det tåler maskina greit nok.

Lenke til kommentar
Knetten82x skrev:

Dette høres ikke så spennende ut allikevel. Ikke pokker om eg kommer til å kjøpe spill mer på ps5 utenom dei eg må ha. Fifa og ett par bilspill. Eg har så mange spill. 900 til ps3 digitalt og rundt 5-600 spill til ps4 og sikkert rundt 30 ps5 spill. Hver mnd dei siste 12 til 18 mnd har eg allerede eiet spillene som kommer på gratis spillene. Så å betale 85 kr bare for å kunne spille spillene mine er dårlig. Skal teste ut den dyreste men er det ikke bra så selger eg ps5 evt bare kjøper ny X så eg kan spille forza. Og prøve å finne noe som er i min smak på xbox game pass. Eg betaler i dag 125 kr til Mircpsoft for å kunne spille forza på 1050 gtx laptopen min og strømme spill utenom forza 4 det tåler maskina greit nok.

Har eg lov å selge min psn konto på finn foreksempel? Burde vell fått noen kr for en ps5.med en konto med 1500 spill?
Lenke til kommentar
Knetten82x skrev (11 timer siden):

Har eg lov å selge min psn konto på finn foreksempel? Burde vell fått noen kr for en ps5.med en konto med 1500 spill?

Dessverre ikke lov, selv om de sannsynligvis ikke har noen måte å følge det opp på. Men du må da nødvendigvis selge med epostadressen din på kjøpet. Og det er nok tvilsomt du finner en kjøper, ettersom kjøper risikerer å få kontoen sperret. I tillegg er kanskje en stor andel av de spillene knyttet til PS Plus? Men si gjerne fra om du får det til. Har selv en konto med rundt 2000 spill fordelt på PS3, PS4, PS5 og PS Vita.

Lenke til kommentar
On 3/30/2022 at 7:14 AM, Gringorilla said:

Dessverre ikke lov, selv om de sannsynligvis ikke har noen måte å følge det opp på. Men du må da nødvendigvis selge med epostadressen din på kjøpet. Og det er nok tvilsomt du finner en kjøper, ettersom kjøper risikerer å få kontoen sperret. I tillegg er kanskje en stor andel av de spillene knyttet til PS Plus? Men si gjerne fra om du får det til. Har selv en konto med rundt 2000 spill fordelt på PS3, PS4, PS5 og PS Vita.

Skal du selge spill er det lettere å opprette en konto når du kjøper et nytt spill for deretter å selge kontoen med det spillet, noe som har blitt gjort i alle år, bruker bare account share då du får trophy, så kan du også videreselge når du er ferdig med spillet. 
 

De store trophy huntere gjør det slik så man går så og si i null på å spill.

Selge så mange spill er nok av mindre interesse da du antakelig har en høyere affeksjons verdi enn hva du ville solgt det for, for en kan bare kontakte Sony og få tilbake kontoen som er en risk.

Selg til noen du kjenner,  er nok beste løsning. ☺️
 

Så det er mulig å spille det meste så og si gratis hvis en bare spiller gjennom spill en gang og ikke bryr seg om samlingen. 

Lenke til kommentar

Indirekte sier han vel at de ikke har like stor tro på dette markedet som det lederne i xbox har. Samtidig vil det være gevinst for den jevne gamer, da det helt sikkert tilgjengeliggjør storspill for en større masse som ikke ønsker å bruke like mye penger på spill ca et år etter release. Og med plattformen på plass kan de kaste inn de store spillene day one, den dagen de ser at markedet er der.

 

Sony trenger heller ikke markedsføre seg like hardt inn mot å skape nye kundegrupper som det xbox gjør per dags dato, så vil tiden vise om det er klokt, avhengig av hvor stor markedsandel xbox greier å ta med game pass. 5-10 år fremoveri har jeg tro på at teknologien gjør til at konsoller forsvinner, og at streaming og pc/maskinvare for flerbruk tar over markedet og forhåpentligvis får man tilgang på begge strømmetjenester uten å kjøpe flere maskiner. Stor gevinst for oss gamere isåfall

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
vampyrica skrev (4 timer siden):

Skal du selge spill er det lettere å opprette en konto når du kjøper et nytt spill for deretter å selge kontoen med det spillet, noe som har blitt gjort i alle år, bruker bare account share då du får trophy, så kan du også videreselge når du er ferdig med spillet. 

Har ikke vært borti denne måten å gjøre det på før, men den var jo neimen ikke så dum. Temmelig slitsomt da, spesielt for slike som meg som følger mantraet "tid er penger".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...