Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Arbeidsgiver med feil fokus.


Gjest 2b6db...650

Anbefalte innlegg

Gjest 2b6db...650

Jeg jobber på et stort kundesenter i det private næringsliv. I utgangspunktet trives jeg med oppgavene og har mange hyggelige kollegaer. Og jeg synes også at det som er hovedoppgavene er meningsfylte. Det handler om å hjelpe mennesker. 

     Men så det er noen oppgaver i tillegg til hovedoppgavene som jeg opplever at, ikke bare er totalt meningsløse – men veldig stressende og som vitner om at ledelsen har et fokus som jeg tenker er litt feil. Vi blir målt på KPI’er hele tiden, som forteller oss hvor effektive vi er. Det er også bonus knyttet til de prestasjonene vi leverer og som måles med disse KPI’ene. Og det i seg selv trenger ikke være negativt - men når det er dette ledelsen er mer opptatt av noe annet, ja da blir det slitsomt. Det er flere parametere vi blir målt på, og en av dem er tilbakemeldinger fra kunder som har vært i kontakt med oss, som forteller om de var fornøyde med hjelpen de fikk. Denne KPI’n kalles HoN (Happy or Not) og vises som en tallverdi. Vi blir stadig mast på av lederne om at vi må informere kundene som ringer inn at det kan komme en SMS etter samtalen. Og jo mer vi opplyser kundene om dette jo bedre blir gjerne resultatet. 

Og så blir tallene publisert så alle kan se hva den enkelte presterer – ikke på en tavle slik man nok har gjort på kundesentre historisk,  men i en tabell på intranettet.

Jeg er lojal, jeg skjønner at en bedrift ikke er et demokrati, ingen arbeidsplasser er perfekte og når en organisasjon skal jobbe mot et felles mål så må nok den enkelte la sine personlige perspektiver vike osv osv. Alt dette skjønner jeg. Og jeg syter og klager ikke på jobb. Jeg er blid og positiv - utad. Og det er alle andre også... Det er som en gladkristen sekt.

     Men - jeg får lyst til å skrike i ren frustrasjon. For dette er bare helt feil,  både med tanke på hva som finnes av kunnskap om personalpolitikk i dag - og fordi selv tallene i seg selv bare er bløff.

Først dette med personalpolitikk og behandlinger av mennesker: vi kjenner jo fra helsesektoren at formuleringen «stoppeklokke samfunnet» brukes om måten de ansatte jages og slites ut på. Dette blir jo på samme måte her. Det skaper stress og man blir sliten mentalt. Og så i neste omgang så følger mistrivselen. Og over tid så blir jo dette ikke bare en stein i skoen, men til et åpent sår som til slutt ender med at folk blir syke. Det er jo rett og slett dårlig ledelse. Det er jo bare å sette ordene «detaljstyring ansatte» inn i søkefeltet på Google og så finner man masser av artikler som forteller at dette er feil. Men likevel, ledelsen velger å behandle voksne mennesker som om de går i barnehagen. Folk blomstrer ikke under slike forhold. Og det er måten vi blir diktert til å skulle informere kundene om at det kan komme en SMS etter samtalen, som egentlig er det verkende punktet for mitt vedkommende, selv om det er mange andre punkter også hvor vi blir detaljstyrt . 

Jeg  er jo klar over at folk er forskjellige og ser at mange er veldig belønningsfokuserte og synes dette er veldig gøy. Men jeg er nok mer opptatt av å hjelpe kunder og å være faglig dyktig enn å jage tall. For meg er kvalitet viktigere enn kvantitet. Og det handler om yrkesstolthet. Jeg leverer helt normale resultater og får jo gjerne noen bonuskroer hver mnd. Likevel, jeg opplever at dette er belastende, og tenker; skal jeg måtte finne meg en annen jobb på grunn av dette - eller går det an å påvirke og få ting til endringer her jeg er?

 Det finnes selvfølgelig masser av argumenter for å holde på med dette på denne måten. Man kan si: hva skal man måle bonus etter da? Vel, tidligere målte man Fix@First, som sa noe om man faktisk fikk hjulpet kunden. Det hadde altså mer med det rent faglige å gjøre – og vi informerte ikke om at det skulle komme noen SMS. Man kan også si at dette med å informere om SMS handler om å gå litt utenfor komfortsonen og utfordre seg selv – for alle skjønner jo at det kan føles litt ukomfortabelt å skulle informere om dette. Men jeg er ikke redd for å gå utenfor komfortsonen her. Jeg har også masser av samtaler med kunde hvor dette faktisk er en hyggelig avslutning på samtalen og kunden kvitrer «du skal få full skår av meg!» 

     Problemet er derimot at dette har mer med integritet å gjøre og at jeg må gjøre noe jeg opplever som feil. Jeg opplever det rett og slett som uprofesjonelt å informere om dette. Det er flaut, det er å si det samme som at vi har feil fokus her ja – men ledelsen her på huset har ikke bedre kunnskaper om mennesker, så da så.... Det er bare tall de er flinke på... Så jeg opplever det som flaut å jobbe for en bedrift som har et slikt kynisk middelaldersk perspektiv – både med tanke på hvordan de behandler ansatte og kunder. 

Så, selve tallmaterialet og bruken av dette: HoN er ikke et eksakt svar på hvor god hjelp en kunde fikk. Det er subjektiv informasjon og sier først og fremst noe om hva kunden føler. Dette sier ikke nødvendigvis noe om hvorvidt kunden faktisk fikk løst problemet sitt. Men denne informasjonen sier noe om hvor bra agenten klarte å få kunden til å føle at den fikk hjelp seg. Så ekstroverte mennesker med gode evner til å være skuespillere gjør det gjerne bra på dette. En mer introvert person som prøver å gi mer oppriktig informasjon kan risikere en dårligere tilbakemelding. Slik sett så er dette informasjon som egentlig sier mer om hvor bra bløffmaker du er enn hvor flink du faktisk er med det faglige. 

 Men ledelsen ønsker seg denne informasjonen, fordi den kan brukes som et verktøy for å avlede oppmerksomheten fra andre ting. Hadde vi enda spurt i SMS’n: «Fikk du løst problemet ditt?» så hadde vi i det minste operert med et mer konkret innhold i tallmaterialet. Men det er selvfølgelig en mer bitter pille å svelge for ledelsen. Så de velger å fokusere på HoN i stedet, for å kamuflere ting som de ikke vil ha oppmerksomhet rundt; som f.eks. hvor mange minutter må kundene vente i kø på telefonen – eller hvor mange som gir opp og legger på før de får svar. For også dette har ledelsen tall på - men snakker helst ikke høyt om. Så HoN er jo litt fake info. Det er bare bullshit, men duger bra som en avledning fra at vi faktisk ikke klarerer å hjelpe hjelper alle på en god måte - og at det er masser av varer som stadig er forsinket osv. Så dette minner mer om propaganda så ledelsen skal kunne sove godt. Da slipper de å måtte anstrenge seg for å gjøre noe som fører kostnader med seg – for det er klart god kundeservice faktisk koster. Og de kundene som tror at man hjelper bedriften med å bli bedre ved å gi en tilbakemelding på SMS’n blir nok lurt. Dette er bare desinformasjon. Det fører til at bedriften kan levere dårligere og billigere kundeservice – så lenge ledelsen kan si at så og så mange av kundene er fornøyde.  

SÅ – jeg er redd det kanskje er ønsketenkning, men er det ikke noen mulighet for å stoppe dette med loven i hånd? 

     Bedriften er IA bedrift. Det betyr at ledelsen er ekstra forpliktet til å legge forhold til rette for at ansatte skal komme seg lettere tilbake til jobb hvis de er blitt syke. Men har de rett til å holde på til folk blir syke først?

      En annen ting er at dette er jo manipulering av tallmaterialet. Det er jo dokumentfalsk! Men så lenge ingen vil politianmelde noen for dette så fortsetter jo ledelsen på samme måten. For det er jo ikke så lett å si at noen blir svindlet her.

    Men... det er jo noe som heter «Kundesenterprisen» hvor dette tallmaterialet sikkert er en del av grunnlaget for hvilken bedrift som vinner denne årlige prisen... 

Altfor mange ledere forelsker seg i de mulighetene de har for å kontrollere andre mennesker når de får makt og stiger i gradene. Dette er jo et tidløst problem alle steder, ikke bare i religiøse sekter eller i diktaturer, det gjelder også i næringslivet. Tall brukes for å beskytte ledelsen og er med på å sikre at de har kontroll over andre mennesker - ikke for at ting skal bli bedre for folk flest.

Men at det i 2022 skal være slik på en norsk arbeidsplass synes jeg er tragisk. I det minste burde det være valgfritt å ta del i denne bløffen her? Og at alles resultater skal eksponeres for alle i en slik gapestokk synes jeg også er meget betenkelig.

Det er mer som lukter vondt på min arbeidsplass også. Men jeg stopper her nå da dette er det som er mest betent for meg.

Anonymous poster hash: 2b6db...650

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 2b6db...650 skrev (1 time siden):

 

Jeg jobber på et stort kundesenter i det private næringsliv. I utgangspunktet trives jeg med oppgavene og har mange hyggelige kollegaer. Og jeg synes også at det som er hovedoppgavene er meningsfylte. Det handler om å hjelpe mennesker. 

     Men så det er noen oppgaver i tillegg til hovedoppgavene som jeg opplever at, ikke bare er totalt meningsløse – men veldig stressende og som vitner om at ledelsen har et fokus som jeg tenker er litt feil. Vi blir målt på KPI’er hele tiden, som forteller oss hvor effektive vi er. Det er også bonus knyttet til de prestasjonene vi leverer og som måles med disse KPI’ene. Og det i seg selv trenger ikke være negativt - men når det er dette ledelsen er mer opptatt av noe annet, ja da blir det slitsomt. Det er flere parametere vi blir målt på, og en av dem er tilbakemeldinger fra kunder som har vært i kontakt med oss, som forteller om de var fornøyde med hjelpen de fikk. Denne KPI’n kalles HoN (Happy or Not) og vises som en tallverdi. Vi blir stadig mast på av lederne om at vi må informere kundene som ringer inn at det kan komme en SMS etter samtalen. Og jo mer vi opplyser kundene om dette jo bedre blir gjerne resultatet. 

Og så blir tallene publisert så alle kan se hva den enkelte presterer – ikke på en tavle slik man nok har gjort på kundesentre historisk,  men i en tabell på intranettet.

Jeg er lojal, jeg skjønner at en bedrift ikke er et demokrati, ingen arbeidsplasser er perfekte og når en organisasjon skal jobbe mot et felles mål så må nok den enkelte la sine personlige perspektiver vike osv osv. Alt dette skjønner jeg. Og jeg syter og klager ikke på jobb. Jeg er blid og positiv - utad. Og det er alle andre også... Det er som en gladkristen sekt.

     Men - jeg får lyst til å skrike i ren frustrasjon. For dette er bare helt feil,  både med tanke på hva som finnes av kunnskap om personalpolitikk i dag - og fordi selv tallene i seg selv bare er bløff.

Først dette med personalpolitikk og behandlinger av mennesker: vi kjenner jo fra helsesektoren at formuleringen «stoppeklokke samfunnet» brukes om måten de ansatte jages og slites ut på. Dette blir jo på samme måte her. Det skaper stress og man blir sliten mentalt. Og så i neste omgang så følger mistrivselen. Og over tid så blir jo dette ikke bare en stein i skoen, men til et åpent sår som til slutt ender med at folk blir syke. Det er jo rett og slett dårlig ledelse. Det er jo bare å sette ordene «detaljstyring ansatte» inn i søkefeltet på Google og så finner man masser av artikler som forteller at dette er feil. Men likevel, ledelsen velger å behandle voksne mennesker som om de går i barnehagen. Folk blomstrer ikke under slike forhold. Og det er måten vi blir diktert til å skulle informere kundene om at det kan komme en SMS etter samtalen, som egentlig er det verkende punktet for mitt vedkommende, selv om det er mange andre punkter også hvor vi blir detaljstyrt . 

Jeg  er jo klar over at folk er forskjellige og ser at mange er veldig belønningsfokuserte og synes dette er veldig gøy. Men jeg er nok mer opptatt av å hjelpe kunder og å være faglig dyktig enn å jage tall. For meg er kvalitet viktigere enn kvantitet. Og det handler om yrkesstolthet. Jeg leverer helt normale resultater og får jo gjerne noen bonuskroer hver mnd. Likevel, jeg opplever at dette er belastende, og tenker; skal jeg måtte finne meg en annen jobb på grunn av dette - eller går det an å påvirke og få ting til endringer her jeg er?

 Det finnes selvfølgelig masser av argumenter for å holde på med dette på denne måten. Man kan si: hva skal man måle bonus etter da? Vel, tidligere målte man Fix@First, som sa noe om man faktisk fikk hjulpet kunden. Det hadde altså mer med det rent faglige å gjøre – og vi informerte ikke om at det skulle komme noen SMS. Man kan også si at dette med å informere om SMS handler om å gå litt utenfor komfortsonen og utfordre seg selv – for alle skjønner jo at det kan føles litt ukomfortabelt å skulle informere om dette. Men jeg er ikke redd for å gå utenfor komfortsonen her. Jeg har også masser av samtaler med kunde hvor dette faktisk er en hyggelig avslutning på samtalen og kunden kvitrer «du skal få full skår av meg!» 

     Problemet er derimot at dette har mer med integritet å gjøre og at jeg må gjøre noe jeg opplever som feil. Jeg opplever det rett og slett som uprofesjonelt å informere om dette. Det er flaut, det er å si det samme som at vi har feil fokus her ja – men ledelsen her på huset har ikke bedre kunnskaper om mennesker, så da så.... Det er bare tall de er flinke på... Så jeg opplever det som flaut å jobbe for en bedrift som har et slikt kynisk middelaldersk perspektiv – både med tanke på hvordan de behandler ansatte og kunder. 

Så, selve tallmaterialet og bruken av dette: HoN er ikke et eksakt svar på hvor god hjelp en kunde fikk. Det er subjektiv informasjon og sier først og fremst noe om hva kunden føler. Dette sier ikke nødvendigvis noe om hvorvidt kunden faktisk fikk løst problemet sitt. Men denne informasjonen sier noe om hvor bra agenten klarte å få kunden til å føle at den fikk hjelp seg. Så ekstroverte mennesker med gode evner til å være skuespillere gjør det gjerne bra på dette. En mer introvert person som prøver å gi mer oppriktig informasjon kan risikere en dårligere tilbakemelding. Slik sett så er dette informasjon som egentlig sier mer om hvor bra bløffmaker du er enn hvor flink du faktisk er med det faglige. 

 Men ledelsen ønsker seg denne informasjonen, fordi den kan brukes som et verktøy for å avlede oppmerksomheten fra andre ting. Hadde vi enda spurt i SMS’n: «Fikk du løst problemet ditt?» så hadde vi i det minste operert med et mer konkret innhold i tallmaterialet. Men det er selvfølgelig en mer bitter pille å svelge for ledelsen. Så de velger å fokusere på HoN i stedet, for å kamuflere ting som de ikke vil ha oppmerksomhet rundt; som f.eks. hvor mange minutter må kundene vente i kø på telefonen – eller hvor mange som gir opp og legger på før de får svar. For også dette har ledelsen tall på - men snakker helst ikke høyt om. Så HoN er jo litt fake info. Det er bare bullshit, men duger bra som en avledning fra at vi faktisk ikke klarerer å hjelpe hjelper alle på en god måte - og at det er masser av varer som stadig er forsinket osv. Så dette minner mer om propaganda så ledelsen skal kunne sove godt. Da slipper de å måtte anstrenge seg for å gjøre noe som fører kostnader med seg – for det er klart god kundeservice faktisk koster. Og de kundene som tror at man hjelper bedriften med å bli bedre ved å gi en tilbakemelding på SMS’n blir nok lurt. Dette er bare desinformasjon. Det fører til at bedriften kan levere dårligere og billigere kundeservice – så lenge ledelsen kan si at så og så mange av kundene er fornøyde.  

SÅ – jeg er redd det kanskje er ønsketenkning, men er det ikke noen mulighet for å stoppe dette med loven i hånd? 

     Bedriften er IA bedrift. Det betyr at ledelsen er ekstra forpliktet til å legge forhold til rette for at ansatte skal komme seg lettere tilbake til jobb hvis de er blitt syke. Men har de rett til å holde på til folk blir syke først?

      En annen ting er at dette er jo manipulering av tallmaterialet. Det er jo dokumentfalsk! Men så lenge ingen vil politianmelde noen for dette så fortsetter jo ledelsen på samme måten. For det er jo ikke så lett å si at noen blir svindlet her.

    Men... det er jo noe som heter «Kundesenterprisen» hvor dette tallmaterialet sikkert er en del av grunnlaget for hvilken bedrift som vinner denne årlige prisen... 

Altfor mange ledere forelsker seg i de mulighetene de har for å kontrollere andre mennesker når de får makt og stiger i gradene. Dette er jo et tidløst problem alle steder, ikke bare i religiøse sekter eller i diktaturer, det gjelder også i næringslivet. Tall brukes for å beskytte ledelsen og er med på å sikre at de har kontroll over andre mennesker - ikke for at ting skal bli bedre for folk flest.

Men at det i 2022 skal være slik på en norsk arbeidsplass synes jeg er tragisk. I det minste burde det være valgfritt å ta del i denne bløffen her? Og at alles resultater skal eksponeres for alle i en slik gapestokk synes jeg også er meget betenkelig.

Det er mer som lukter vondt på min arbeidsplass også. Men jeg stopper her nå da dette er det som er mest betent for meg.

Anonymous poster hash: 2b6db...650

Jeg jobbet i flere år hos en av de største telekom-bedriftene i ulike roller. Startet på KS’en. Nøyaktig som du beskriver det - jag og mas etter tall, som også bryter med mine verdier. Jeg tok jobben fordi jeg synes det er trivelig å hjelpe folk, ikke for å selge opp en produktmix som kunden ikke er tjent med. Vi også kjørte på med NPS-undersøkelser (det du kaller HoN). Som du sikkert vet, så er det en del samtaler du ikke kan påvirke scoren kunden gir deg, uavhengig av hva du gjør. Denne kpi’en er med å danne grunnlag for bonusen. Det er tåpelig at du skal bli straffet iform av bonus-reduksjon når man ikke kan påvirke det.

Null sjans å påvirke modellen whatsoever . Modellen er laget slik at det er stort gjennomtrekk av ansatte, og det er gjort med overlegg. Jeg slutta etter et par år - beste jeg har gjort (begynte på studier). Life’s too short. 

Endret av iblazeqt
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Jeg tenker det er ikke feil i seg selv å måle effektivitet blant sine ansatte, ei heller offentliggjøre informasjonen. Slikt kan jo være både opplysende og motiverende.

Det som er problematisk derimot er hvis arbeidsgiver forsøker å presse dere til å være mer effektive. Slikt dyrker, som du antyder, stress og frustrasjon. Men til syvende og sist så er det vi selv som presser oss selv. Man kan befinne seg i en slik kultur og ta livet knusende med ro. Men klart, det krever jo litt ryggrad.

Du ser ut til å befinne deg på en arbeidsplass der de verdsetter hardt arbeid og prestasjon. Hvis det ikke samsvarer med dine verdier er kanskje det enkleste å bytte arbeidsplass. Du kan også se på det som en mulighet til å bli litt mer "stoisk" av natur og fokusere på det som er viktigst for deg, uavhengig av forventningene fra dem rundt deg.

Lenke til kommentar

Det er like provoserende som kunde. Det er en håndfull bedrifter som har fått lengre besvarelser fra meg der jeg angriper fokuset deres, gir ledelsen det glatte lag og roser personen jeg var i kontakt med opp i skyene. Jeg er _pisse_ lei bedrifter som måler slik som din arbeidsgiver. Jeg svir at et par titalls millioner for arbeidsgiver hvert år gjennom å være kunde her og der, jeg forventer at leverandørene har fokus på kjappe og gode løsninger, ikke overhyggelig pjatt. Jeg betaler for å få hjelp, ikke for å delta i en sy-forening.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Sentinelle skrev (10 timer siden):

Jeg tenker det er ikke feil i seg selv å måle effektivitet blant sine ansatte, ei heller offentliggjøre informasjonen. Slikt kan jo være både opplysende og motiverende.

Det som er problematisk derimot er hvis arbeidsgiver forsøker å presse dere til å være mer effektive. Slikt dyrker, som du antyder, stress og frustrasjon. Men til syvende og sist så er det vi selv som presser oss selv. Man kan befinne seg i en slik kultur og ta livet knusende med ro. Men klart, det krever jo litt ryggrad.

Du ser ut til å befinne deg på en arbeidsplass der de verdsetter hardt arbeid og prestasjon. Hvis det ikke samsvarer med dine verdier er kanskje det enkleste å bytte arbeidsplass. Du kan også se på det som en mulighet til å bli litt mer "stoisk" av natur og fokusere på det som er viktigst for deg, uavhengig av forventningene fra dem rundt deg.

Neida, enig i at man vil måle effektivitet. Problemet er bare at tallene blir sett svart/hvit på av ledelsen, og du er intet mindre enn et tall for de. Det er også provoserende at KPI’ene er motstridende. 
 

med det mener jeg; 

Vi ble målt på hvor lenge hver enkelt samtale med kunde varer. Målet var under 2,5minutt. Dette fører til at man må i enkelte tilfeller styre samtalen, og få løst problemet asap. Enkelte kunder føler da på at man prøver å skynte seg gjennom samtalen, og de gir en dårlig score. Jeg får da gode tall hva gjelder effektivitet i samtale, men lavere NPS(net promoter score). En annen uheldig og veldig vanlig effekt er at kundekonsulenten vil gjøre det hen kan for å få lagt på samtalen så fort som mulig, og tar da et par snarveier, som man vet vil føre til at kunden må ringe tilbake, men da er kunden en annens problem. 
 

eksempel; «Kan du forsøke å restarte mobilen din, så skal jeg restarte noe i systemet» 

man vet det trolig ikke løser noe, men kunden må legge på for å kunne restarte. 
Dette er et kjent fenomen. Dette bidrar også til at man får et høyere samtalesnitt, altså samtaler tatt på en arbeidsdag, som også er en KPI man måles på. Som du sikkert forstår så påvirker alle disse kpi’ene kundene først og fremst, og det er helt på tryne.
 

Jeg hadde alltid god NPS, men alle andre tall var dårlige, fordi jeg er fundamentalt uenig i hvordan denne overvåkingen og jaget etter tall påvirker kundene. Jeg tok meg derfor tid, og ringte opp kunder igjen (å ha utgående samtaler teltes som back office tid, og vi fikk dårligere tall pga det..) 

 

Et annet problem og en KPI vi ble målt på, var tid utenfor samtale. Altså tiden man står i back office, hvor samtaler ikke kommer gjennom. Typisk brukt når man må sende epost, tilbud, gjøre endringer i CRM-systemet man ikke rakk i samtalen, eller om man må på do. Dette er uønsket tid, og direkte negativt.
 

Her er ønsket løsning at man skal holde kunden på telefonen, inntil man får gjort endringer, utsendelse av epost etc. dette fører til at man som konsulent kan finne på å gi kunde avslag på noe man vet vil ta lang tid i back office. 

igjen motstridene mtp KPI’et som måler hvor lang tid man bruker i samtale med kunden. 
 


 

 

 

Endret av iblazeqt
Lenke til kommentar

Hadde selv et par år på KS til en Altibox partner der fokuset gikk fra å hjelpe kunder til å drive mersalg og ta mange samtaler per dag. Hadde god KPI på alt annet enn salg, så da måtte jeg finne noe annet å gjøre. Var kjip en periode men er idag veldig glad for at jeg jobber et annet sted.

Jeg tror ikke arbeidsplassen din vil forandre seg, det beste vil være å finne seg en annen jobb

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Har selv jobbet i support flere steder. 
På HP sin support som var outsourced til Teleperformance i Sverige var lønna dårlig, men man kunne leve på den. Der hadde de happy og hotsheets ettersom kunden hadde vært glad eller ikke. Der telte de opp antall positive og negative feedbacks per ansatt hver måned og satt man igjen med 10 positive tilbakemeldinger så fikk man 1000 kr ekstra. (maks 2000kr) (15 år siden), jeg tror ikke man kunne få minus på fastlønnen. Det var også happy/hot sheet som bestemte om vi fikk bonus i det store og det hele på HP kontrakten. HP satte stadig opp kravene slik at de som jobbet på den kontrakten ikke fikk bonus og da omgjorde de på lokasjonen til at bonusen til alle kontraktene der (Pioneer, Bosch etc) ble lagt i en pool og fordelt på alle ansatte. 

Deretter jobbet jeg hos Telenor som innleid et år på 2 linje support. Jeg tipper det var annerledes på 05000 og 09000 som var 1 linje der. Jeg følte derimot at de hadde litt bruk å kast policy av mennesker. Hver vår fikk de masse søknader av overkvalifiserte studenter som holdt på med bachelor eller master som ønsket et ben innafor i Telenor så når starten av sommeren kom fikk jeg ikke forlenget kontrakt og ble sannsynligvis byttet ut med en student.

Nå jobber jeg i et tredje firma som applikasjonstilrettelegger, men jeg startet med flere år på support for dette firmaet også. Strategiene har vært forskjellige, på et tidspunkt mente de at man skulle behandle et antall saker i timen, tallet var ikke spesielt høyt, men likevel gjorde dette at mange ansatte hele tiden gikk etter raske og lette saker i stedet for å ta sakene som hadde ligget lengst.

Jeg har aldri og kommer aldri til å jobbe med salg og forestiller meg at de har mer press på tall der enn i en del annen "support".

Endret av FB.934880505
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...