Gå til innhold

PAL-60?


Laman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det er noe liknende saker på GC. Holder man inne B knappen på kontrolleren, får man opp et spørsmål om man vil spille i 50 eller 60 Hz. Velger man 60 Hz, må TV'en støtte det! Underforstått, du kan ikke bruke den gamle TV'en i kjelleren... Forskjellen fra 50 til 60 Hz, er at bildet opdateres ti Hz ekstra i sekundet. Noe som gjør grafikken raskere og bedre. Eldre TV'er støtter ikke 60 Hz, og vil da gi en svart skjerm...

Endret av c_u_m8
Lenke til kommentar
Forskjellen fra 50 til 60 Hz, er at bildet opdateres ti Hz ekstra i sekundet. Noe som gjør grafikken raskere og bedre. Eldre TV'er støtter ikke 60 Hz, og vil da gi en svart skjerm...

 

Det gjør også at en rekke bilspill som orginalt kjører 60Hz, men nå blir tvinget til å kjøre 50Hz, går saktere en NTSC versjonene. D.v.s at du aldri klarer å oppnå samme tidene som en Amerikansk spiller klarer.

Lenke til kommentar
Forskjellen fra 50 til 60 Hz, er at bildet opdateres ti Hz ekstra i sekundet. Noe som gjør grafikken raskere og bedre. Eldre TV'er støtter ikke 60 Hz, og vil da gi en svart skjerm...

 

Det gjør også at en rekke bilspill som orginalt kjører 60Hz, men nå blir tvinget til å kjøre 50Hz, går saktere en NTSC versjonene. D.v.s at du aldri klarer å oppnå samme tidene som en Amerikansk spiller klarer.

Det stemmer :thumbup: Hadde det vært så vel at klokka gikk saktere også da :green::green:

Lenke til kommentar

Støtter ikke Tv'en det så kjøper du bare en RGb kabler. Da får du farger vettu, og mye bedre bilde.

 

Har opplevd at PAl 60 ikke er like raskt som NTSC 60.

Testet nemelig Doa3 (PAL) i PAL 60 og det gkk treigere in mitt opprinnelige (NTSC) DoA3.

 

Mye som blir bedre med 60hz, man slipper sorte streker oppe og nede på bildet. Man slipper den flimringen som oppstår ved kun 50hz og spillene går glattere og raskere.

 

Foretrekker garantert 60hz. Ikke vits å si engang. Det er en selvfølge.

Lenke til kommentar
Jeg satte på PAL-60 og spilte demoen til PGR2 og det gikk en smule glattere.

Men så satt jeg inn HALO og da hakket det som bare f... :(

Det lønner seg så godt som alltid å spille i 60hz modusen, så lenge tv`en støtter det så klart da. Halo er unntaket fordi det ikke støtter 60hz, noe som gjør at det hakker litt, som du merket.

 

Forskjellen er slik, 25 fps(bilder per sekund) spill blir 30fps i 60hz. PGR2 for eksempel lønner det seg abolutt å spille i 60hz, noe som du kanskje merket da det går litt glattere i 60hz.

 

Og 50fps spill blir 60fps i 60hz.

 

Så mitt råd er, sett Xboxen på 60hz og skift bare til 50hz hvis man skal spille Halo.

Lenke til kommentar
Jeg satte på PAL-60 og spilte demoen til PGR2 og det gikk en smule glattere.

Men så satt jeg inn HALO og da hakket det som bare f... :(

Det lønner seg så godt som alltid å spille i 60hz modusen, så lenge tv`en støtter det så klart da. Halo er unntaket fordi det ikke støtter 60hz, noe som gjør at det hakker litt, som du merket.

 

Forskjellen er slik, 25 fps(bilder per sekund) spill blir 30fps i 60hz. PGR2 for eksempel lønner det seg abolutt å spille i 60hz, noe som du kanskje merket da det går litt glattere i 60hz.

 

Og 50fps spill blir 60fps i 60hz.

 

Så mitt råd er, sett Xboxen på 60hz og skift bare til 50hz hvis man skal spille Halo.

Så da er det bare HALO som ikke støtter PAL-60, da?

Tven min er ganske gammel. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...