Gå til innhold

Det kan lønne seg å ta en prissjekk på sine forsikringer!


Anbefalte innlegg

Er vel ikke akkurat noe nytt, dette, og først og fremst har jeg selvsagt vært dum som har betalt overpris i noen år :) 

Jeg har lenge tenkt på å ta en prissjekk, men i en travel hverdag har det ikke blitt prioritert. Så var jeg så "heldig"; eller heldig, å bli oppringt fra et konkurrerende selskap, og dette startet så en runde med mye frem og tilbake, hvor også et tredje selskap tilfeldigvis ringte. Enden på visa etter flere runder er at årlig forsikringspremie har gått ned fra 34.000 kr til 22.000 kr. Det gjelder for øvrig 3 boliger, 2 biler, ett husdyr. De færreste har vel så mye de forsikrer, men det kan nok være noen tusenlapper å spare for de fleste gjennom å "ta porteføljen sin ut på anbud". Så det er ikke bare lånerenten hvor det er mye penger å spare!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Selv min lille portefølje av forsikringer skrumper i pris med en drøy tusenlapp hvert år etter en runde hos nye selskaper. I år la mitt gamle selskap på prisen 20%, så da ble det å bytte. De legger visst på etter første året alle sammen.

Storebrand var dyrest i år, 40% over den billigste! Etter "rabatter". 

Vilkårene sjekkes etter en sjekkliste jeg har laget etter hvert.

Jeg legger også merke til at folk som har minimalt med verdier forsikrer seg som de var millionærer med 500 kvm hus og 50 kvm garderobe med kunstsamling og designermøbler. En liten 2 roms trenger ikke inneholde verdier for mere enn 150 000 - 200 000. Det fins folk som har for bare 50 000. Å hjemforsikre for 1 mill er da bortkastet. Men selskapene tar gjerne pengene deres.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Hvis man er med i en fagforening er det også verdt det å sjekke hvilke avtaler man kan få gjennom dem. Jeg vet at jeg ikke får noen biligere forsikring noe annet sted, fordi hver gang forsikringsselgere ringer meg for å prøve å selge meg forsikring gir de opp med en gang de hører at jeg er medlem i Tekna.

Andre fagforeninger kan jo selvsagt ha andre avtaler, men det er som sagt verdt å sjekke det opp.

Lenke til kommentar
Gjest 4cc4c...e3a

Har forsikring via Coop men de er saktens meg ikke noe billig, jeg har byttet forsikring noen ganger de siste årene. Forsikringsselskapene er veldig greie når du bare betaler månedsbeløpet til punkt og prikke, verre er det når du trenger hjelp.

Hadde en sak vi reiseforsikring der vi trengte hjelp m sykehus regning, og fikk beskjed om at de kunne ikke hjelpe oss i det europeiske landet fordi de ikke hadde retningsnummeret til det landet, altså det var ikke så langt nedi Europa vi var og retningsnummer fikk de hos meg. Byttet selskap med engang jeg kom hjem. 

Sak nr 2, fikk vannlekkasje inn gjennom tak, står i superforsikringen at de dekker reparasjon, setter en frekk nordlending på saken som bryskt avviser noe som helst støtte fra dem. Bytter selskap. 

sak nr 3, sneiet borti en bil på ferie, og det var kun lakk på min bil som som ble skadet, men motpart krevde skademelding og hele pakka greit nok, jeg ringte forsikringsselskap ang. melding av skade og spørsmål, fikk beskjed om at klokken var 1530 og de kunne ikke hjelpe før om 3 dager fordi det var helg, de reklamerer med telefon døgnåpen. Byttet selskap. 

Alle disse 3 selskapene har ringt meg for å prøve å få meg tilbake, de spør hvorfor jeg byttet selskap, når jeg forteller overnevnte saker, blir de jævli spake... 

Så mottoet mitt er blitt, betale forsikring i dyre dommer og få en behandling som om jeg var iallfall idiot om ikke kriminell, forget it. 

er på jakt igjen etter nytt selskap, fordi de jeg har nå er egentlig svindyre. 

Anonymous poster hash: 4cc4c...e3a

Lenke til kommentar

Å forvente beste service/skadeoppgjør og samtidig forvente å skulle betale minst er en selvmotsigelse. Service på skadeoppgjør følger gjerne pris. På bytt.no kan man sjekke hvor fornøyde kundene er med de ulike selskapene. Vær dog obs på de selskapene som har veldig få omtaler og ta dermed i betraktning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...