Gå til innhold

VISER IKKE RIKTIG

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en AMD XP 2800. Jeg har klokket den til 3000.

Men i oppstarten står det bare amd athlon xp 2166 mhz, men vil at det skal stå AMD XP 3000!!!! HEHE!!

Kan noen hjelpe meg!!??

På forhånd takk, Thomas

Videoannonse
Annonse
Skrevet
åååå....SAMMA D VEL!!!

Kan noen svare på spørsmålet?

Da synes jeg for min del at du bør formulere deg bedre.

skjønner du ikke hva han mener?

han vil at det skal STÅ i oppstart at han "har" en XP 3000+.. og ikke X antall mhz.

Skrevet

Offtopic (sorry):

Dette har jeg stussa litt på..

Jeg har en AMD XP3000+, men det står da 2.16 GHZ ja..

Men... Jeg hadde XP2000+ før, og den var på 1.67.. ?

Hvorfor går den bare opp 450 mhz, når det er 1000 mzh bedre?

Og en ting som jeg har lurt lenge på:

I visse programmer når de skal sjekke CPU'en din, så står det jo "2.16 ghz", men er ikke en AMD 2.16 ghz "det samme" som en Pentium 3 ghz?

Merker spillet likevel at det er en 3 ghz CPU, selv om det står at den finner CPU'en din som en 2.16 ?

Takker for alle svar! :)

Skrevet

Det har med prosessorarkitektur og hvor mye cache prosessoren har. Det at den er 1000 MHz bedre, skyldes at den bl.a. har mer L2 cache, bedre prosessorarkitektur, raskere FSB osv.. Frekvens (MHz) har ikke så mye å si som hos Intel.

Skrevet
I visse programmer når de skal sjekke CPU'en din, så står det jo "2.16 ghz", men er ikke en AMD 2.16 ghz "det samme" som en Pentium 3 ghz?

Nesten. En Athlon XP 3000+ yter ca. det samme som en P4 2,8 GHz.

Merker spillet likevel at det er en 3 ghz CPU, selv om det står at den finner CPU'en din som en 2.16 ?

Nei. Spillet oppdager at CPU'en går på 2,16 GHz, men det har egentlig ingen ting å si. Spill justerer ikke grafiske instillinger etter antall MHz.

Skrevet (endret)

hvis du vill endre denne teksten, så gjør du det via regedit. Den er låst, så du må først finne en måte å få låst den opp på.

EDIT: skrivefeil

Endret av EspenGunnufsen
Skrevet
hvis du vill endre denne teksten, så gjør du det via regedit. Den er låst, så du må først finne en måte å få låst den opp på.

EDIT: skrivefeil

Tror ikke du kan endre BIOS via regedit... :roll:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...