Gå til innhold

Trenger anbefaling av minigrill/paninipresse/toastjern


Anbefalte innlegg

Jeg har nå en Wilfa MiniGrill, men den oppfyller bare nesten mine ønsker og jeg ser derfor etter en oppgradering.

Problemene med Wilfaen er:

- Blir ikke varm nok.

- Ujevn varme. Varmetrådene er usymmetrisk, men heldigvis speilvendt fra toppen og bunnen. Så en side er varmest på toppen og den andre er varmest på bunnen.

- Skulle hatt et bedre system på hengslene for å sikre at topp og bunn var parallell. Nå er det plassering av maten og avgjør.

- Skulle hatt mulighet til å låse lukkemekanismen i forskjellige avstander slik at ikke vekten av lokket presser sammen maten mer enn en ønsker.

 

Noen som har noen tips? 

 

Endret av Dr. Brodsky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja. Få deg en salamander. Det proffene bruker.

Type:
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=166264541

Disse er mye mer funksjonelle. Blir varme på under et minutt - og kan brukes til det alle meste. Slike "salamandergriller" bruker mest i storkjøkkensammenheng. Men det finnes mindre typer for hjemmekjøkken. Proff-utgavene har ofte åpen løsning, uten dør. Da kan det fort bli litt røyk osv som samler seg dersom du ikke har den nærme et åpent vindu, eller en viftekanal. 

Problemet er at den er tung og krever nokså stor plass. Men faderullan så effektive de er. De er også geniale til å varme tallerkener med, holde mat varm... og mye mye annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...