Gå til innhold

Myndigheter advarer: Nå har hackere begynt å utnytte QR-koder til å spre skadevare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, teknologi brukes oftere og oftere av destruktive krefter. Den mest utbredte bruken av qr koder i dette segmentet er innen den eksplosive veksten av sorteringssamfunnet, hvor du enten har gjort som du får brskjed om og slipper inn i samfunnet eller du blir stengt ute med de konsekvensene det medfører. Det digitale passet, så f. Eks. Politiet i de verste regimene kan kontrollere hvilke barn som får spille fotball og hvem som må sendes bort fra lekeplassen. 

Lenke til kommentar
16 hours ago, Selvstendigsaas said:

Ja, teknologi brukes oftere og oftere av destruktive krefter. Den mest utbredte bruken av qr koder i dette segmentet er innen den eksplosive veksten av sorteringssamfunnet, hvor du enten har gjort som du får brskjed om og slipper inn i samfunnet eller du blir stengt ute med de konsekvensene det medfører. Det digitale passet, så f. Eks. Politiet i de verste regimene kan kontrollere hvilke barn som får spille fotball og hvem som må sendes bort fra lekeplassen. 

I dag teknologi, før kjennskap. Berre metode har endra seg. Ein gong i tida oppretta eg bankkonto, utan nokon form for legitimasjon og eg påstår at dei hadde betre kontroll på kven eg var enn ein bank i dag har. Dei viste og godt kven dei kunne låne pengar til i banken. Slik serveringsstader hviste godt kven om fekk sleppe inn til kva tider. Kontrollen var der, lokalt og den var minst like effektiv.

Lenke til kommentar
55 minutes ago, digimator said:

Kjennskap var sikkert fint dersom du budde på ein plass der alle kjente alle. Og det har aldri vore tilfelle for størstedelen av befolkninga. Det går vel heller under kategorien nostalgisk romantikk.

Norge har ikkje hatt store byar lenge. Og utan mykje flytting så fungerte kjennskap innad i nabolaga også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...