Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Erfaring med denne type lampe


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe lampe som skal henge over spisebordet og samboeren vil ha en lampe som er på vedlagt bilde. Min bekymring er at disse lampene er mer en pyntegjenstand enn en praktisk lampe, og at de ikke avgir noe særlig lys og kan være irriterende for øynene da de ikke har noen form for skjerming. Har noen erfaring med slike lamper? 

Har vært i lampebutikk og sett på en, men det var så mange andre lyskilder der så umulig å danne seg et inntrykk. 

Lamper-Rectangular.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
564215 skrev (1 time siden):

Min bekymring er at disse lampene er mer en pyntegjenstand enn en praktisk lampe, og at de ikke avgir noe særlig lys og kan være irriterende for øynene da de ikke har noen form for skjerming.

Din bekymring er berettiget. Vi har tilsvarende åpne lamper med pærer som tilpasser fargetemperatur til tiden på døgnet og døgnrytmen vår (vet ikke hva det heter på norsk, men på engelsk heter det circadian lighting). Dette har vi hatt i to-tre uker og vi har faktisk en krangel gående fordi kona hevder hun blir gal av at det er dagslys innendørs på dagtid og at alt blir stygt når lyset er hvitt i stedet for gult. Mistenker det egentlige problemet er det du nevner om manglende skjerming. 

Endret av nVIDIAsucks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...