Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæreste redd for å bli smittet av korona / smitte andre


Anbefalte innlegg

Traff ei jente i høst som jeg har rukket å bli ganske glad i. Vi har vært sammen i 3-4 mnd, er begge studenter i slutten av 20-åra. Føler vi matcher godt, og har hatt det fint sammen så langt. Men det er noen situasjoner som gjør meg litt i tvil. Det går da på hennes frykt for selv å bli smittet, og å smitte andre.

Hun bor i et kollektiv med to andre jenter. Jeg ble invitert til en middag sammen med disse i høst. Kjæresten til hu ene skulle også være med, han studerer i Polen, men var innom på besøk. Så ble jeg syk 4 dager før middagen, men frisknet til etter noen dager. Koronatest var såklart negativ. Ringte henne på selve dagen og sa at jeg nå var blitt nesten frisk, men fikk til svar at det “nok var best” at jeg holdt meg hjemme. Fordi kjæresten til hun i kollektivet snart skulle reise tilbake til Polen, og han burde jo ikke risikere å bli smittet.

Hjemme har hun også noen besteforeldre godt oppi åra som hun har et nært forhold til. Klarte selvsagt å bli småsyk ei ukes tid før hun skulle reise hjem til jul. Nok en gang, negativ koronatest, og frisknet til etter noen dager. Det ble ikke akkurat den avskjeden jeg hadde sett for meg. I stedet for å tilbringe helgen sammen som planlagt, møttes vi utendørs, og avsluttet med en hurtig, nærmest motvillig klem før hun reiste hjem. Ikke noe dårlig stemning altså, men jeg følte meg litt “snytt”.

Det er jo prisverdig at hun tar så mye hensyn til de hun har rundt seg. Men føler at jeg havner litt i andre rekke. Dette er nok noe jeg burde ta opp med henne, men jeg vil jo da argumentere for min egen egoisme - mitt eget ønske om å treffe henne. Jeg skjønner jo at det er litt krise å bli syk i disse tider. Så frykter jeg jo også at det har noe med mismatch i følelser å gjøre. Hvis hun hadde følt det samme som jeg gjorde, ville hun kanskje gitt faen og truffet meg likevel? “If there’s a will, there’s a way” osv..

Det jeg egentlig lurer på, er om dere hadde funnet dere i samme situasjon? Hadde det ikke vært for at det er korona osv., hadde jeg ikke orket så mye forsiktighet. Og så vet vi jo så altfor godt at denne pandemien bare varer og varer…

Endret av Pamp
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik du legger det frem så syns jeg hun ikke er urimelig. Greit nok at hun kanskje er litt xtra forsiktig, men d r helt innafor å ikke ønske kontakt innenfor de tidsintervallene og settingene du beskriver. I tillegg hvis hu gjør deg glad og dere har det fint ellers så syns jeg du får prøve å jobbe med dine egne meninger ang dette, gitt at dine beskrivelser er dekkende. Men min mening om det.

 

Edit: kan også legge til at man r da to i et forhold, og dette betyr åpenbart mye for deg og vil være et tema fremover, så hvorfor ikke ta d opp med henne i fredstid og prøve finne en løsning, evt la henne hvertfall få vite din frustrasjon, om en kan møtes på halvveien. Ellers generelt har jeg forståelse for at folk ønsker å ta litt xtra hensyn, hvertfall ved gjestebesøk.

Endret av nacario
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 6465f...7c5

Jeg har forståelse for at hun var redd smitte i disse situasjonene. Jeg ville akseptert det. Jeg tenker også at dette problemet kan forsvinne av seg selv etterhvert som Korona går over i en mer normal situasjon med mindre smitte og bedre vaksinert befolkning.

Anonymous poster hash: 6465f...7c5

Lenke til kommentar

Takker for svar! 

Bare for å presisere, dette er på ingen måte noen dealbreaker sånn som situasjonen er nå, med pandemi og smittefrykt osv. Er jo glad i jenta, og forstår jo prioriteringen hennes.

Har ikke vært i noe seriøst forhold sia ungdomstia (i den grad man kan kalle sånne forhold seriøse), så har vært litt i tvil om hva som er innafor og ikke. Ønsker så klart ikke å gjøre noe stor greie ut av det, så tenkte det var greit å spørre her inne først. Ut i fra det dere skriver, er det innafor, og bekymringen min er derfor uberettiget. Man skal jo gi og ta i et forhold. Så får jeg heller ta det opp i “fredstid” dersom det skulle vedvare etter pandemien har roet seg, evt. om det eskalerer. Ønsket en reality check, og det har jeg fått 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ville gitt det litt tid, vi er jo i en spesiell situasjon. Dersom det å havne i andre rekke vedvarer over lengre tid, så kan det være på sin plass å fortelle henne hvordan det føles.  Dersom det over tid, viser seg at hun ikke "prioriterer" deg først, så betyr ikke det at hun ikke er glad i deg eller er så opptatt av å få forholdet til å fungere, folk er forskjellige, og noen ønsker å vi mer og noen mindre tid til sin kjæreste. 

Da kan det jo bli en dealbreaker, hvis dere er veldig motsatt av hverandre på det punktet, men da må dere prate sammen, og så får du vurdere om du aksepterer å av og til bli nedprioritert. Evt så får du finne en annen fisk, som prioriterer deg høyere enn andre ting. 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...