Gå til innhold

E-faktura fra alle - Papirgebyr


miRR0R

Anbefalte innlegg

miRR0R skrev (49 minutter siden):

Flygelederutdanning er da relativt kort.

Poenget her er vel at man betaler for et produkt/tjeneste og man forventer å få det man lover. Når det i noen tilfeller ikke skjer, sier man ifra og forventer å møtt med en høflig og vennlig tone hvor de faktisk leser problemstillingen og argumentasjonen som legges frem. Det skjedde ikke i dette tilfellet.

Jeg mener det da er viktig å påpeke dette slik at de kan forbedre sine kvalitetssystemer slik at påfølgende kunder får en bedre opplevelse. Din mening etter min oppfatning er at kvalitet på kundeservice ikke betyr noe. Det er nettopp slike holdninger som gjør at mange bedrifter har elendig kundeservice.

Såklart skal man si i fra, selvfølgelig skal feil rettes opp. Jeg har stålkontroll på økonomien selv, jeg går over gata og kjøper brunost på REMA om jeg handler på Extra og ser den koster fire kroner mer der, så jeg hadde i alle fall aldri betalt et feilaktig gebyr.

Men jeg er like vel rasjonell og realistisk. Å gå derfra til dette for en slik liten sak... ikke min greie, men hver sin smak kanskje. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Roger Moore skrev (På 31.12.2021 den 1.41):

Du må skille mellom krav og avstraffelse. Se til luftfarten. Kravene er ekstreme der og. At Lyse her fortjener å henges ut til spott og spe? Definitivt, for Lyse har ikke gjort jobben sin og påført tredjepart unødvendig ekstraarbeid. Det er ledere i Lyse som burde skjemmes over at de lar dette skje.

Det er din, min og "alle" andre kunders feil at man flere steder får en kundeservice som man bedømmer som for dårlig. Majoriteten av kunder ser først på pris, og på kundeservice først når man har behov for den. Skal et firma bruke store summer på lønn til bedre utdannede personer eller for å få dyktige personer med erfaring til å forbli i kundeservice-jobben, må de sette opp prisene. Og da mister de mye kunder på grunn av det.

Endret av Nukleosid
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nukleosid skrev (1 time siden):

Det er din, min og "alle" andre kunders feil at man flere steder får en kundeservice som man bedømmer som for dårlig. Majoriteten av kunder ser først på pris, og på kundeservice først når man har behov for den. Skal et firma bruke store summer på lønn til bedre utdannede personer eller for å få dyktige personer med erfaring til å forbli i kundeservice-jobben, må de sette opp prisene. Og da mister de mye kunder på grunn av det.

Jeg er nesten enig med deg. Jeg gjør så godt jeg kan å velge leverandører med ordnede arbeidsforhold og om nødvendig kundeservice. Det er mye jeg har betalt mer enn «nødvendig» for nettopp for å unngå effektene du her beskriver.

Endret av Roger Moore
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kampen var tydeligvis ikke ferdig kjempet. Fikk fratrekk for fakturagebyr på forrige faktura, men nytt fakturagebyr på ny faktura som da ble sendt som papirfaktura igjen.

Kommer nok til å gjøre som det ble foreslått her - sende dem en mail og betale alt med unntak av gebyret. Selv om det er utrolig provoserende...

Lenke til kommentar
miRR0R skrev (På 18.1.2022 den 11.54):

nytt fakturagebyr på ny faktura som da ble sendt som papirfaktura igjen.

helt utrolig at de greier det. :no:

de hadde jo attpåtil "oppdatert systemet sitt til eFaktura 2.0" i midten av desember.

kan lure på om dette er en ny "forretningsmodel" hvis vi antar endel tusen mennesker rett og slett ikke orker gjentatte runder og ventetid på tlf. osv. og bare betaler? kanskje de tjener noen kroner pr. papirfaktura, jeg vet ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...