Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Nattens opplevelser som taxi sjåfør og smittevern - hva vil skje i januar???


Gjest 8a9a2...e32

Anbefalte innlegg

Gjest 8a9a2...e32

Jeg har kjørt i 10 timer i natt og ble sittende å spekulere... når man henter type 4 stk fra ett hus og kjøre til neste hus og fire i neste hus og kjører til neste hus og hvert hus er det ca 15-20 personer. Hvis dette pågår hele jula??? Hvordan vil da smittetallene se ut i januar? Noen har vært på fylla konstant i 3 dager. Noen snufser og klager på vondt i hodet. 

Jeg frykter det værste.  

Munnbindbruk er slapt selv om jeg sier det er påbud så eneste jeg kan gjøre er å beskytte meg selv man orker ikke å krangle med alle. 

Aldri har jeg kjørt inn så mye på en natt som i natt..nesten det dobbelte av en lørdagsnatt når alt er åpent.  Så jeg vet ikke om denne sjenkestoppen har så mye for seg. Nå er det i hvertfall null kontroll på antall personer, avstand og munnbindbruk og om noen er smittet etc.. Men var nå sånn regjeringen ville ha det så greit nok. 

Anonymous poster hash: 8a9a2...e32

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Interessant observasjon. Det jeg synes det heller illustrerer er hvor nytteløse disse «tiltakene» vi lever under er. Festkulturen skifter bare arenaer og går under jorden. Folk vil treffe folk.

Var på ett av landets største kjøpesentere i går og det var stappfullt - men klart, alle hadde en liten blå lapp foran trynet, det hjalp sikkert kjempemye på spredning av aerosoler 🤣 På skolene er det masse idiotisk ritualer pga gult nivå som har null effekt på smittespredning.

Det som teoretisk sett hjelper er jo å ikke omgås i det hele tatt, men nå lever vi jo ikke i et kinesisk diktatur så man kan ikke akkurat sveise folk inne i hjemmene sine. Tipper det «faglige grunnlaget» hos FHI er en helt teoretisk modell som ikke reflekterer i det hele tatt hva som skjer i praksis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tenker at man får kjøre et strengt løp fordi folk flest ikke forstår.

Ser mye rart. På butikken har jeg sett folk ta munnbindet ned på haka mens de lener seg over kjøttdisken for å forklare hva de ønsker. En kar dro ned munnbindet, henta opp et tøylommetørkle av lomma og snøyt seg godt i det, pakka snørra inn i tørklet og la det i lomma igjen før han tok på munnbindet og fortsatte å plukke varer.

Om de legger lista på 90, så oppnår de kanskje 50 fordi mange av oss ikke forstår en dritt.

Lenke til kommentar

Det blir naturligvis en del smitte, vi er i smittesesong generelt. Tenker det viktigste er at du som sjåfør er frisk, og at du skifter ut lufta i bilen ofte ved å rulle ned rutene. Om ikke vil aerosolene ligge i luften, biler har ikke spesielt bra ventilasjonsanlegg og du fyller opp luften med aerosoler ganske fort med tanke på at det er lite rom i en bil. Jeg har anekdotisk erfaring da jeg fikk korona fra luften i en bil jeg tok over, selv om den var vipet ned med antibac. Masken kan hjelpe såklart hvis de hoster mye (for å stoppe spytt), men ser ikke noe særlig effekt utenom det. Aerosolene går jo rett gjennom masken da de er på størrelsen 0.1 mikron mens størrelsen på porene i medisinske masker er rundt 20 mikron, altså blir det som å stoppe en fotball fra å gå i mål, og alt du har for å stoppe det er stengene.

Kilde : https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8084286/

Fig. 7

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...