Gå til innhold

Western DigitalBlack SN850 1TB


lmh21

Anbefalte innlegg

Western Digital Black SN850 1TB

Hvor bra kjøp er det til 1400 kr? Flere klager over varme, bør det være noe problem med

ASUS ROG Strix X570-F GAMING, S-AM4 Hovedkort, ATX, X570, DDR4, 2x PCIe 4.0 x16, 2x M.2, USB 3.2

Hva ekstra bør man ha for å ungå varme og forkortet levetid for er oppgitt: For hjelper lite om det mangler dokumentasjon på hvor varm den blir.

Min. driftstemperatur 0 °C
Maks. Driftstemperatur 70 °C
Min. oppbevaringstemperatur -55 °C
Maks. oppbevaringstemperatur

85 °C

Garanti (måneder)

60

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
TheKims skrev (37 minutter siden):

Kan jo slenge på en kjøleribbe. Litt rart at det ikke følger med på en såpass høytytende SSD.

https://www.komplett.no/product/1121615/datautstyr/lagring/harddiskerssd/tilbehoer/icy-box-ib-m2hs-701-heat-sink

Hvordan skal man få plass? Da slik vil man ikke få på metaldekselet. Er vel for de typene som ikke har skjermkort i veien laptop og itx vil nok slite med plass. Man trenger vel neppe nytt kabinett er vel problem hvis CPU og gpu gir for høy varme.

1132533.jpg

Lenke til kommentar
lmh21 skrev (16 minutter siden):

Hvordan skal man få plass? Da slik vil man ikke få på metaldekselet. Er vel for de typene som ikke har skjermkort i veien laptop og itx vil nok slite med plass. Man trenger vel neppe nytt kabinett er vel problem hvis CPU og gpu gir for høy varme.

De dekslene fungerer som kjøleribbe, så da trenger du ikke tenke på det.

Lenke til kommentar

Satt i 2 stk hos meg. Kjørte i utgangspunktet hovedkortet åpent liggende på bordet. Uten verken kjøleribbe eller luftsirkulasjon ble det fort (for) varmt under benchmarks. Med enten hovedkortet sin kjøleribbe eller en vifte på moderat hastighet var det ikke noe problem lengre. Finnes lavprofil ribber som passer under skjermkort. Ville tro de er gode nok når den tynne saken som fulgte med hovedkortet fungere (den er riktignok lang).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Liten oppdatering. Max temperaturene jeg fikk med CrystalDiskMark. Kaldt rom (tror det var rundt 16° på tidspunktet jeg testet).

79° bar
57° bar med vifte
51° kjøleribbe (Asus)
47° kjøleribbe (Snowman)
39° kjøleribbe (Asus) og vifte
36° kjøleribbe (Snowman) og vifte

Asus kjøleribben er den som følger med Z690 Prime-P D4. Lang og tynn.
Snowman kjøleribben er fra AliExpress, varianten med kobber. Litt stor, går inn med et nødskrik vet ytterkanten av skjermkortet (Asus TUF 3080). Hadde nok ikke passet helt inntil. Testingen over var dog uten 3080.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...