GÃ¥ til innhold

Familieferie juni/juli/august


A9ta

Anbefalte innlegg

Heisann!

Vi er en barnefamilie som har hatt et alt for langt opphold i reiser pga Covid😔 ( som mange andre). Men nå er vi klare om verden lar oss få lov.

Vi har tre barn i alderen 3,5-9år. Ønsker å reise til sommeren. Gjerne 3-4 uker.

Vi er ute etter varme og rikt dyreliv både på land og vann. Spesielt glad i snorkling. Vi er ute etter litt opplevelser, men det begrenser seg med små barn. Blir ikke de største vandreturene. Avslapping, sol og bading blir en stor del av ferien

Har kikket litt på Indonesia / Bali. Noen som anbefaler noen steder der for barnefamilier? Eventuelt andre land?

Budsjett midt på treet. Kommer ann på hva vi får oppleve.

Kan godt fly noen timer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er nok ikke den som har reist mest i ulike deler av verden. Men i Bali har jeg vært. Beste ferien jeg har hatt, utvilsomt. Vi bodde i Nusa Dua - rolig, behagelig plass med masse fine strender, og div aktiviteter (vann-aktiviteter). Det fine med Bali er at det er utrolig billig å leie seg en sjåfør/taxi og farte rundt. Vi leide en sjåfør for en hel dag til rundt 200-300nok (10 timer). Mener å huske det tok rundt 1-2 timer i bil til Ubud, hvor man har «monkey forest» hvor aper vandrer fritt, og man har disse ris-åkrene. Folkeslaget er magisk - alle er høflige, serviceminded og smiler og hilser på deg. Vi snorklet aldri, men det finnes utallige muligheter. Hotellet/sjåføren hadde flere anbefalninger til oss. Maten var også utrolig god - og du finner garantert noe for alle. 
 

Det vi satte pris på med Nusa Dua er at det er et rolig område, ved havet. Kort distanse i bil til det meste, og hotellene var nydlige. Ingen festbråk. 
 

edit: i Ubud har de også en dyrepark, hvor man kan mate og ri på elefanter. Om man ikke er motstander av slikt - også flere ulike templer man kan besøke. Vet ikke hvor aktielt dette er med barn - blir fort litt kjedlig for de vil jeg tro. 

Endret av iblazeqt
Lenke til kommentar

Det er faktisk riktig sesong for å reise dit.

Vil anbefale å komme seg unna sørlige Bali, det er ødelagt av turisme og mye søppel under vann på strendene. Nusa Dua er ikke så ille som Kuta, men jeg likte meg heller ikke der til tross for at enkelte hoteller gjorde sitt beste.

Vil anbefale å dra over til Gilli-øyene:

Trawangan - backpackere, party og mange aktiviteter

Meno - roligst og best strender, minst utbygd

Air - konseptmessig mellom de to. Safeste valget for barnefamilier.

Øyene har greie forhold for snorkling og dykking, men ikke helt toppliste-materiale.

Øyen Lombok likte jeg også. Folk lever ikka bare av turisme der så mye mer behagelig enn sørlige Bali. Kan anbefale Sheraton Senggigi som har et bassengområde som barn i alle aldre vil elske. Dårlige snorkleforhold.

Legg så inn noen netter på Bali på slutten av oppholdet.senggigi.thumb.JPG.371f77faa50b9216d6b6399c154dacfd.JPG

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...