Gå til innhold

Sikrer julestemninga på Vestlandet med den største F-35-formasjonen Norge har stilt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er dyrt å fly F...16, 35, 74... Men de må flys. Jeg tenker en slik flyging setter store krav til flygerne. Det er en ren bonus å få se dem på tur. En tur der flygerne får se helt unike ting ved Norge (jeg tenker ikke visuelt flott og fint, men de må se sammenhengen ... og det er viktig... ekstremt viktig. De får erfaring med distanseflyging, over kjente mål, med høyt krav om presisjon.. (det siste er samtidig bare et krav om presisjon og ikke om pen formasjon) . Det er dyrt, show (provoserer meg litt), men i bunn og grunn bare en grunn til å gjøre en viktig manøver.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
On 12/11/2021 at 11:09 AM, 55GE57GD said:

Ble det gjort støymålinger også?

Pål Jensen

Seniorrådgiver i Norsk forening mot støy

Det blir det nok gjort jevnlig. De flyr hele tiden over Trondheim siden vi tydeligvis ligger i innflygningen til Ørland. Min subjektive oppfattelse er at det bråker på samme nivå som når naboen fyrer opp den gamle to-takts motorsagen sin, dog er flyene bare over oss 4-5 sekunder mens naboen har uendelig mye ved å kappe opp. Men godt poeng: jeg skal få kalibrert dBA måleren på mobilen neste gang jeg er innom akustikklaben på Gløshaugen.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...