Gå til innhold

Acer Predator XB273U NV, problemer


Raul07

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en ny skjerm i black week, men etter en ukes tid så er det flere problemer. For det første så blir skjermen plutselig svart og etter et par sekunder så er skjermen tilbake, fra og med i ettermiddag har jeg også fått en type småhakking hele tiden når jeg bruker skjermen. Merkes ikke så mye før man setter seg ned for å game, da er det virkelig ille siden hele spillet hakker. Har prøvd egentlig alt mulig av innstillinger for å se om det er noe som er satt på som egentlig skal være av, men jeg har i grunn ikke rørt en eneste innstilling siden jeg fikk skjermen og denne hakkingen begynte først i dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
10 hours ago, Svein M said:

I tillegg til skjerm og skjermkort så kan det være skjermkabelen. Den må kunne takle datatrafikken til skjerm, det er vel enten displayport 1.2 eller HDMI 2.0 kabel.

Regner med kabelen som følger med skjermen skal være god nok? Skal prøve litt videre i dag. Var veldig fornøyd med skjermen uten at den hele tiden blinker når man legger ned spill og lignende men den hallingen er definitivt det verste. Jeg har 11900k og rtx 3090. Skal ikke være noe feil med disse komponentene. 

Endret av Raul07
Lenke til kommentar
1 hour ago, Svein M said:

Det er best å bruke Displayport kabel. Jeg tenker at det kan være forsøket verdt å prøve en annen kabel i tilfelle feilen er i kabelen selv om det mest trolig er skjermen.

Nå prøvde jeg den andre skjermen som jeg har brukt i 2-3 år og den har jo samme effekten den også, sånn rar hakking når man snur seg i spill. Da skjønner jeg virkelig ikke hva som er problemet. Noe må ha skjedd i går men hva har jeg ingen anelse. Absolutt ingen ekspert på PC heller, kan feilsøke enkle ting men ikke noe utover det.

Lenke til kommentar
On 12/5/2021 at 12:23 PM, Svein M said:

Det er best å bruke Displayport kabel. Jeg tenker at det kan være forsøket verdt å prøve en annen kabel i tilfelle feilen er i kabelen selv om det mest trolig er skjermen.

Nå prøvde jeg den andre skjermen (gamle) i den samme cutscene i BFV og der hakker det ikke. Klippet ligger i tråden her. Men jeg føler samtidig at det er noe rart med den gamle skjermen også men er redd for at det er kun innbildning.. Så tror jeg bare sender den nye skjermen i retur. Finner ikke ut hva som er galt og ekstremt mye problemer med disse skjeemene om man ser på Acer sine forumer.

Lenke til kommentar

Jeg har en lignende Acer (XV273KP), og er kjempefornøyd.

 

Er du sikker på at du har riktig innstillinger i spillet da? Og nyeste skjermkortdrivere?

For min del liker jeg å bruke borderless (ikke fullscreen), siden det stort sett gir best resultat. Vsync skal være av. Og i nvidia settings må gsync må være aktivert. Jeg holder en knapp på at det er en kræsj mellom vsync/gsync/annet.

Også, sjekk at du ikke har påskrudd enkelt overdrive(?)-moduser (ekstra lav latency mode), de er kjent for å gi bildefeil.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Axefjord said:

Jeg har en lignende Acer (XV273KP), og er kjempefornøyd.

 

Er du sikker på at du har riktig innstillinger i spillet da? Og nyeste skjermkortdrivere?

For min del liker jeg å bruke borderless (ikke fullscreen), siden det stort sett gir best resultat. Vsync skal være av. Og i nvidia settings må gsync må være aktivert. Jeg holder en knapp på at det er en kræsj mellom vsync/gsync/annet.

Også, sjekk at du ikke har påskrudd enkelt overdrive(?)-moduser (ekstra lav latency mode), de er kjent for å gi bildefeil.

Har egentlig pakket ned skjermen men kan jo gi det enda et forsøk. Ikke prøvd borderless dog, prøvde kun fullscreen. Resten av innstillinger har jeg egentlig prøvd alt, på/av g-sync, adaptive sync, overdrive. Prøvde HDMI istedenfor display port. Samme resultat i BFV. Nå brukte jeg denne cutscene som en test siden den gir synlige resultater om ting ble bedre.

Lenke til kommentar

Jeg trodde det var fikset men prøvde meg på Halo infinite campaign I dag, selv om hakkingen er langt bedre med ny display port er cutscenes I spill virkelig ille. Vanskelig å forklare det men når det skjer mye og det er raske bevegelser så ser det ikke veldig bra ut på denne skjermen. Vet ikke hva mer jeg kan gjøre, kjenner at en retur frister veldig.

Lenke til kommentar
13 hours ago, Raul07 said:

Jeg trodde det var fikset men prøvde meg på Halo infinite campaign I dag, selv om hakkingen er langt bedre med ny display port er cutscenes I spill virkelig ille. Vanskelig å forklare det men når det skjer mye og det er raske bevegelser så ser det ikke veldig bra ut på denne skjermen. Vet ikke hva mer jeg kan gjøre, kjenner at en retur frister veldig.

Høres ut som du har prøvd det meste nå ja...

Lenke til kommentar
2 hours ago, Axefjord said:

Høres ut som du har prøvd det meste nå ja...

Nå vet jeg ikke hva mer jeg kan prøve. Kjøpte en veldig god display port, det fikset en del av hakkingen, men når jeg sku kose meg med Halo infinite og så første cutscene så ble jeg overbevist at denne skjermen må ha noe problemer. Jævla synd fordi bilde kvaliteten er utrolig bra 😕

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...