Gå til innhold

Intel UHD grafikk vs dedikert GPU for lightroom CC


Anbefalte innlegg

hei,

skal investere i ny laptop og vet at lightroom CC  kan utnytte dedikert GPU for å gjøre visse prosesser raskere. Men spørsmålet er hvor mye raskere?

Er snakk om å redigere raw filer fra 20mp og 30mp kamera. Har allerede prøvd med 20mp filer med intel i5( 11 generasjon), 16gb minne og intel UHD grafikk og det gikk helt fint. Spørsmålet er hvordan det går hvis jeg øker fil størrelsen til 30mp eller eventuelt 40mp i fremtiden?

Frister lite å bruke 4000kr ekstra for dedikert GPU. Kommer nok aldri til å drive med video redigering eller gaming på denne laptopen. Skal kun være til foto redigering. Skjermen på laptopen er 4k.

Takker for alle svar!

Endret av dan83
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
flageborg skrev (3 timer siden):

Intel UHD grafikk fungerer veldig bra på rendering av video og Photoshop er ingen utfordring selv på bilder med 12000 x 9000 px 

Så jeg kan fint redigere 50+ mp raw filer i lightroom(og photoshop) med intel UHD grafikk? Ting går vell litt kjappere med dedikert GPU, men jeg har ikke så veldig dårlig tid når jeg redigerer som regel. Vet jo at CPU og minne er viktigs for Lightroom.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...