Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lekasje frontrute


M.B.2

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Kjøpte en bruktbil på fredag. I går sendte eieren melding og sa at han hadde hadde glemt å informere om at det var lekasje i frontruten i vår. Dette hadde han fikset med tec7 og frontruten har vært tett siden. Jeg kjørte den i regnvær i dag og i helgen, og det er ingen tegn til at ruten lekker nå. Tec7 på utsiden ser også ut til å holde bra. Selgeren tilbyr å overføre 1000 kroner til meg som plaster på såret for glemt info, men er det ugler i mosen her?  

Til info: bilen kostet 18.000.

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
9 minutes ago, M.B.2 said:

Hei.

 

Kjøpte en bruktbil på fredag. I går sendte eieren melding og sa at han hadde hadde glemt å informere om at det var lekasje i frontruten i vår. Dette hadde han fikset med tec7 og frontruten har vært tett siden. Jeg kjørte den i regnvær i dag og i helgen, og det er ingen tegn til at ruten lekker nå. Tec7 på utsiden ser også ut til å holde bra. Selgeren tilbyr å overføre 1000 kroner til meg som plaster på såret for glemt info, men er det ugler i mosen her?  

Til info: bilen kostet 18.000.

Takker for alle svar

5% rabatt for en slik feil, på en såpass gammel bil, høres da bra ut. 

Det gjorde kanskje salget litt lettere for selger, og det kan selvsagt være planlagt. Men på en bil til 18k er ikke en (reparert) lekkasje i frontrute et stort problem. Det vil raskt være andre ting som er langt vanskeligere å reparere :p

Ville du oppdaget dette senere? Om det er en noenlunde usynlig reparasjon, så er dette kun goodwill fra selger.

Lenke til kommentar
Axefjord skrev (3 timer siden):

5% rabatt for en slik feil, på en såpass gammel bil, høres da bra ut. 

Det gjorde kanskje salget litt lettere for selger, og det kan selvsagt være planlagt. Men på en bil til 18k er ikke en (reparert) lekkasje i frontrute et stort problem. Det vil raskt være andre ting som er langt vanskeligere å reparere :p

Ville du oppdaget dette senere? Om det er en noenlunde usynlig reparasjon, så er dette kun goodwill fra selger.

Det er ganske usynlig, så jeg også anser det som goodwill. Bilen ble også prutet ned fra 23.000 pga gode argumenter (servoen jobber hardt ved hardt utslag, kun en nøkkel, + endel kosmetisk), så at han slår av ytterligere 1000 synes jeg er veldig raust.

Takk for svar 

Lenke til kommentar
Sampson skrev (3 timer siden):

Skaff deg forsikring med glass inkludert og lav egenandel -så hadde jeg gledelig tatt imot 1000,- for dette når bilen koster 18,000.

så kan du ta den med innom Hurtigruta og be de ta en titt på om den er slitt + tec7 reparasjonen. Spør om råd.

Takk for svar. Har glassforsikring med egenandel på 2000 👍

Lenke til kommentar
Sampson skrev (2 minutter siden):

Bare vær obs på at om skaden er ny så er det særlig nå på vinteren du vil kunne oppleve at den sprekker. Det er vanlig når det er kaldt og man blåser varm luft på ruten. 

Takk for svar. 
Det er faktisk ingen synlige sprekker i ruta, så jeg satser på at det ikke er spenninger i ruta. Lekasjen lå tidligere mellom pakningen og øvre delen av ruta. Tec7 er limt oppå både toppen av ruta og pakningen. 
Tror det går fint. Går over med ny tec7 om nødvendig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...