Gå til innhold

Nytt Mummi-spill får rekordstøtte fra Nork filminstitutt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det bare meg eller virker det som at spillene som blir støttet har et overveldene barne fokus. Ikkje det at det er galt å ha det, men det må være rom for å få støtte til et bredere spekter til spill, til et bredere spektrum av aldergrupper? Da mener eg ikkje nødvendigvis bare FPS/skyte/krigs fokuserte spill, det er mange sjangere for eldre grupper også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
SynT skrev:

Er det bare meg eller virker det som at spillene som blir støttet har et overveldene barne fokus. Ikkje det at det er galt å ha det, men det må være rom for å få støtte til et bredere spekter til spill, til et bredere spektrum av aldergrupper? Da mener eg ikkje nødvendigvis bare FPS/skyte/krigs fokuserte spill, det er mange sjangere for eldre grupper også.

Det er ikke bare deg. Men så virker det som om de fleste som søker om støtte er barnevennlige spill og et yngre publikum er det kanskje enklere å lage spill for siden de ikke stiller like store som en voksen gjør til historie, grafikk, spillbarhet osv.
Lenke til kommentar

Gjesp. Norsk spillindustri er så kjedelig. Hva er poenget med å støtte en bransje som aldri evner å komme seg til neste nivå? Selvfølgelig skal ikke alt som lages være ultrakommersielt, men vi kommer liksom ikke noen vei her i Norge, selv med årevis med støttepenger. Jeg har i alle år følt at norsk statsfinansiert jazz har vært en egen sjanger med mye ferdighet og tilnærmet 0 kommersiell appell, det er litt det samme med norske spill.

På tide å skjerpe krava og tvinge støttemottakere til å i større grad komme med prosjekter som gjør at de kan stå på egne bein? Slutte å leve kun på støttepenger. Det kan umulig bidra til rekruttering og oppbygging av bransjen (jeg ville i hvert fall vært skeptisk til å gå inn i en bransje som er helt avhengig av støtteordninger for jobbsikkerheten).

Endret av Buddy Dakota
Lenke til kommentar
SynT skrev:

Er det bare meg eller virker det som at spillene som blir støttet har et overveldene barne fokus. Ikkje det at det er galt å ha det, men det må være rom for å få støtte til et bredere spekter til spill, til et bredere spektrum av aldergrupper? Da mener eg ikkje nødvendigvis bare FPS/skyte/krigs fokuserte spill, det er mange sjangere for eldre grupper også.

Sånn som final fantasy 1-6? Det hadde vært en god ide, men tror investorer har ikke peiling på kvalitet spill.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...