Gå til innhold

Ekstern Harddisk: Stå eller ligge?


Delvis

Anbefalte innlegg

Når en ekstern Harddisk er laget sånn at den skal stå på høykant, er det noe problem å la den ligge flat?
Syns bare det blir en del mer praktisk, og så ligger den stødigere.
Mener sånn typer som på bildene nedenfor. Om det kan være noe dårlig med å legge den på flatsiden sånn som på bilde 2?
Jeg mener når de er på og i bruk altså.

 

Spoiler

 

hd01.thumb.jpg.300ec7b48b8e94b3c191d1d59a231903.jpg 

hd02.thumb.jpg.8f86ad6f257ff8e2368d4f9d864dc2f4.jpg

 

 

Endret av Delvis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
5 minutes ago, Delvis said:

Nå en ekstern Harddisk er laget sånn at den skal stå på høykant, er det noe problem å la den ligge flat?
Syns bare det blir en del mer praktisk, og så ligger den stødigere.
Mener sånn typer på som på bildene nedenfor. Om det kan være noe dårlig med å legge den på flatsiden sånn som på bilde 2?
Jeg mener når de er på og i bruk altså.

Det er ikke noe problem å la den ligge horisontalt så lenge du ikke blokkerer alt av luft-gjennomstrømning slik at den går varm. Ut i fra bildet ser det ut som mesteparten av luftingen er på baksiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
sedsberg skrev (9 timer siden):

På høykant er det sjanse for at den velter, noe som kan ødelegge harddisken hvis den er i bruk.

Akkurat det jeg har hatt i tankene.
Luftingen skulle bare bli enda bedre når de ligger tror jeg, for da blir undersiden mer frigjort. Der er lufting under, bak og på toppen når den står.
Lurte på om det kunne være noe minus for innmaten om de ligger, eventuelt om det sånn sett har noe å si hvilken side som er opp og ned?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...