Gå til innhold

Gratis treningstips


Anbefalte innlegg

Jeg begynte litt på personlig-trener skole, men fullførte aldri da, men jeg har trent mesteparten av livet og lært mye kan man si, kjeg bare tenkte at jeg sitter her uansett, så kunne jeg gi dere noen tips, har bilde av meg selv nedenfor hvis du ønsker å få treningsprogram til deg tilrettelagt, så ser du ihvertfall hvem jeg er, tips nummer en da: mange som begynner å trene med å få større muskler, vil ikke kunne vokse noe særlig i begynnelsen fordi det å ha store muskler ikke er så naturlig, så det sier seg selv at man trenger en del timer med det da, men det ingen sier da som jeg har lært selv, er at muskler i seg selv er sterke nok til å brekke bein hvis man for eksempel har mye smerter, så i tillegg til å ha en del timer under seg, så vil du også kunne utvikle en sterkere vilje så når du løfter noe så fokuserer du ekstra på det, det jeg prøver å si det er at folk som gjør for eksempel yoga har lært litt dette at viljen vokser og at man kan få en større treningsutbytte ved dette, grunnen til at jeg sier dette da er fordi uten at kroppen blir vant med å vokse og trene og viljen forblir den samme, så vil man ikke vokse noe særlig, man fokuserer ekstra hardt med viljen i bunn, det er bare et tips da, neste er at man trenger ikke vekter nødvendigvis for å vokse noe særlig, det finnes såkalte turnøvelser som er ganske tunge i seg selv, har lagt ved bilde av en øvelse nedenfor som heter front-lever, jeg begynte med vekter selv og så gikk jeg over til uten vekter og nå gjør jeg bare litt øvelser på gulvet da som er ganske tunge, men hvis jeg skulle begynne å tape litt muskler da, så vil jeg prøve vekter igjen litt, jeg var størrelse medium, men nå er jeg størrelse 2xl takket være vekter for det meste, det er viktig å gjøre litt ekstra også hvis man vil vokse raskt, for si at man kan bygge muskler ved å gjøre fem repetisjoner da med en gitt vekt, så vil man vokse enda litt raskere hvis man tar et ekstra sett eller presser seg selv litt med flere repetisjoner, arnold var litt inne på det selv, for han sa at folk flest tror at man bare vokser så raskt det tar tid, det vil si at en som har trent i fem år er større enn en som har trent i fire, men så lenge man gjør litt ekstra, presser seg selv litt ekstra da, så gjelder ikke nødvendigvis det at en som er større bare har trent lenger, jeg legger ved et lite treningsprogram som et eksempel nedenfor her med vekter:

1, markløft 5-15 repetisjoner, eksplosivt

2, t-stang roing 5 repetisjoner

3, skulderpress 5 repetisjoner (militærpress også kalt)

4, Flyes med hantel på en benk 5 repetisjoner,

 

det er viktig å gjøre alt så eksplosivt som mulig og spise nok rødt kjøtt så man har kraft til det, ellers mye grønnsaker og helst unnå mye fett som melk og ost, heller spise litt magrere generelt men nok rødt kjøtt da, for mye fett i kroppen gjør alt litt treigt, programmet ovenfor er veldig effektivt hvis man gjør det hver dag, du kan ha flere forskjellige økter da og så hvile litt også hvis man vil det ha hviledager da, men jeg personlig tror det er mest effektivt å trene de samme muskelguppene hver dag uten hviledager, heller bare hvile litt når man føler for det, nå kommer man litt innpå det med sterkere viilje igjen, når musklene blir tvingt med trening hver dag og de ikke klarer hele tiden å hente seg inn igjen fullstendig, så må noe annet vokse ikke sant, da går det litt på vilje istedet, man vil kunne få litt mer ut av hver økt på grunn av dette og til syvende sist, så vil du kunne i teorien ihvertfall kunne bare gjøre litt øvelser uten vekter for eksempel yoga og fortsatt vokse litt fordi man klarer mer å presse seg selv, hvis du vil ha eget treningsprogram basert på deg selv, så gi meg en beskjed nedenfor, jeg kan tilpasse det meste helt gratis :)

WIN_20211015_13_17_32_Pro.jpg

front-lever.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde nok ikke fulgt det programmet uansett om det var gratis eller ikke. Hvorfor flies, når man kan trene benkpress eller dips for bryst som i tillegg aktiverer mye flere muskler. Man trenger vel hverken å spise rødt kjøtt eller grønnsaker for å bygge muskler, men på generelt grunnlag er et allsidig kosthold å anbefale. Melk og ost er det ingen grunn til å unngå. Melkeproteiner er vel ganske gunstig i forbindelse med muskelbygging, samt at melk inneholder jod, kalsium og mye annet bra.

Endret av Pliscin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...