Gå til innhold

Ps 4 tar ikke imot disc


Anbefalte innlegg

Endelig har fifa 22 kommet ut og jeg handla det i disc format.
Da jeg kom hjem og skulle prøve det fant jeg ut at red dead redemption 2 sto inni men jeg fikk ikke ut cd-en. Etter litt googling fant jeg ut at jeg kunne "skru" ut den cd'en som sto fast, men nå går det ikke an å få inni den nye cd'en.
Har også prøvd å "skru" den inn men til ingen nytte da den ikke leser cd'en.
Møter motstand om jeg prøver å presse cd'en inn. Har googla og åpna hele ps4 men finner ikke ut noe...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sannsynligvis bare "rullene" som enten har løsnet eller er skitne.

Det sitter to ruller som drar inn disken, og spytter den ut igjen. Når disse blir skitne går det tregt, eller ikke i det hele tatt.
Når du har "skrudd" ut disken så kan du ha løsnet rullene, eventuelt at den lille hvite plastdingsen som sitter mellom rullene har knekt.

Det er generelt enkelt å fikse, men du må skru fra hverandre en del av konsollen og DVD-spilleren for å få komme til rullene.

Endret av 0laf
Lenke til kommentar
0laf skrev (4 minutter siden):

Det er sannsynligvis bare "rullene" som enten har løsnet eller er skitne.

Det sitter to ruller som drar inn disken, og spytter den ut igjen. Når disse blir skitne går det tregt, eller ikke i det hele tatt.
Når du har "skrudd" ut disken så kan du ha løsnet rullene, eventuelt at den lille hvite plastdingsen som sitter mellom rullene har knekt.

Det er generelt enkelt å fikse, men du må skru fra hverandre en del av konsollen og DVD-spilleren for å få komme til rullene.

Ja, det har jeg sjekka og var ikke noe problem med de.

Det vidor linka til er litt mere enn hva jeg kan få til mtp tolmodighet osv.

Lenke til kommentar

Du kan jo sende den inn til reparasjon eller få noen som har erfaring til å se på det.

I sin tid reparerte jeg en PS3 Blu-Ray spiller bare ved å løsne og stramme en skrue som resatte mekanikken i spilleren, så det kan være enkelt også bare man vet hva man skal gjøre.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
kisenmedtisen skrev (29 minutter siden):

Har åpna såppass som han her gjorde.

How To Fix PS4 Slim Disc Drive - YouTube

Aha!
Det er rullene i 99% av tilfellene, som er en enkelt ting å fikse. Dersom det er noe annet, så må du nok feilsøke?
Du kan kanskje forsøke å se hva som skjer når du fører inn disken med konsollen sånn halvveis åpen, å se hva det er som er feilen?

Det kan være det enkleste er å bare bytte hele DVD-spilleren dersom du ikke aner hvordan du skal feilsøke videre.

Lenke til kommentar
0laf skrev (7 minutter siden):

Aha!
Det er rullene i 99% av tilfellene, som er en enkelt ting å fikse. Dersom det er noe annet, så må du nok feilsøke?
Du kan kanskje forsøke å se hva som skjer når du fører inn disken med konsollen sånn halvveis åpen, å se hva det er som er feilen?

Det kan være det enkleste er å bare bytte hele DVD-spilleren dersom du ikke aner hvordan du skal feilsøke videre.

Ja har prøvd det men ser ikke helt problemet allikavell. Hvordan finner jeg rett dvd spiller?

 

Lenke til kommentar
2 hours ago, kisenmedtisen said:

Prøvde å sette inni disken mens jeg hadde hele drittn ut uten at det hjalp også. Umulig å se om disken ligger rett.

Antar du har testet men prøvd å sette den motsatt vei? Vertikalt eller horisontalt. Min tidligere pro hadde samme problem stående men fungerte liggende så var en løsning som fungerte. 
Ville nå bare nevne det i og med jeg hadde akkurat samme problem, men den fungerte ene veien.

Lenke til kommentar
vampyrica skrev (29 minutter siden):

Antar du har testet men prøvd å sette den motsatt vei? Vertikalt eller horisontalt. Min tidligere pro hadde samme problem stående men fungerte liggende så var en løsning som fungerte. 
Ville nå bare nevne det i og med jeg hadde akkurat samme problem, men den fungerte ene veien.

Ikke prøvd det, men funka ikke xD

Lenke til kommentar
5 hours ago, kisenmedtisen said:

Ikke prøvd det, men funka ikke xD

Var verdt forsøket, kjipt at det ikke har løst seg. Ring Sony og spør om pris om du ikke kjenner noen som klarer å tukle med det, sikkert lett for mange men med sånne ting hadde det nok blitt å sende eller min lillebror for min del, helt håpløs på å fikse elektronikk (er nok mer skrekken å gjøre det verre). ☺️

Lenke til kommentar
vampyrica skrev (6 timer siden):

Var verdt forsøket, kjipt at det ikke har løst seg. Ring Sony og spør om pris om du ikke kjenner noen som klarer å tukle med det, sikkert lett for mange men med sånne ting hadde det nok blitt å sende eller min lillebror for min del, helt håpløs på å fikse elektronikk (er nok mer skrekken å gjøre det verre). ☺️

Ja sant, med tolmodighet som en 2 åring, pluss at de små skruene gjør meg grå i håret innen jeg får entra de og skrudd de fast.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...